Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری آنلاین:
با اعلام شهردار محترم تهران از «خیانت در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری» تا قراردادهایی که پولش صرف انتخابات شده، دادستان کل کشور و حتی دادستان عمومی و انقلاب تهران باید کسانی را که اقدام به چنین کاری کرده‌اند را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

حسین ساعتچی یزدی، وكيل دادگستري در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سخنان شهردار تهران مبنی بر این‌که «در بررسی پرونده‌های شهرداری به سواستفاده‌هایی برخوردیم که در زمان قبل از انتخابات انجام شده است» اظهار کرد: اگر سخنان شهردار مستند باشد و قراردادهایی وجود داشته باشد که به نحو صوری منعقد شده و آن قرارداد موضوعیت نداشته باشد و مبلغ قرارداد صرف انتخابات یا هر کاری به جز آن قرارداد شده باشد و از آن‌جا که منطبق با آیین‌نامه و مقررات معاملات شهرداری نیست؛ طبیعی است که کسانی که در این زمینه نقش داشته‌اند، مرتکب بزه شده‌اند و می‌توانند تحت عناوین مجرمانه اختلاس و سایر عناوین دیگری که منطبق بر آن است، تحت تعقیب قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه این‌گونه قراردادها وجود داشته باشد و بررسی شود که هزینه و مبلغ آن قرارداد در جاهای دیگر هزینه شده است، طبیعی است که این اقدام مجرمانه بوده و قابل تعقیب قضایی است.

وی تصریح کرد: با اعلام شهردار محترم؛ دادستان کل کشور و حتی دادستان عمومی و انقلاب تهران حسب وظیفه قانونی باید کسانی را که اقدام به چنین کاری کرده اند، تحت تعقیب قضایی قرار دهد؛ البته ناگفته نماند که ممکن است این موضوع منطبق با قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس که تشخیص آن با مراجع قضایی است، باشد.

وی درباره این‌که چرا هر زمان که مجلس بحث تحقیق و تفحص از شهرداری را مطر ح می‌کند این موضوع مسکوت می‌ماند؟ نیز گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را برای تحقیق و تفحص آماده کرده بودند ولی به دلیل این‌که مسایل حقوقی و قضایی تحت شعاع مسایل سیاسی قرار می‌گیرد، موضوع مسکوت ماند، البته چنین موضوعات مجرمانه‌ای نیاز به تحقیق و تفحص ندارد؛ زیرا به محض وقوع جرمی که مشهود است و توسط مسوولی همچون شهردار عنوان می‌شود قاعدتا وظیفه مراجع قضایی رسیدگی به آن است که به نوعی مبارزه با فساد است.

در همین زمینه: بدهی۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران دروغ‌های بزرگ برای تخریب شهرداری نیاز ۴۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره تهران گزارش مشکلات عمرانی تهران؛ پایتخت نیازمند کمک دولت است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی