Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری تهران، هفتمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان تهران با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، سیدحسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور، محمد نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و اعضای شورا در محل استانداری تهران برگزار شد.
استاندار تهران در این جلسه با اشاره به کاستی ها و کمبودهای مدیریت بحران استان تهران در زمان زلزله 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ریشتری، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در محلات مختلف استان تهران توسط سازمان های مردم نهاد یکی از نیازهای مهم است و ایجاد شرایط برای بازدید از مراکز زلزله شناسی و مناطق بازسازی شده زلزله های قبل به ویژه برای دانشجویان و دانش آموزان نیز نتایج موثری به دنبال دارد.
محمد حسین مقیمی به اهمیت ارائه تجارب جهانی برای آمادگی مواجهه با زلزله از طریق فیلم، تصویر، نوشتار و سایر اقدامات اشاره کرد و افزود: در زمان زلزله تهران اطلاع رسانی علمی که از موسسات دانشگاهی و پژوهشگاه ها به دست می آیند، بسیار محدود بود و نیاز است این اطلاعات به همه سازمان های مسئول داده شود.
استاندار تهران گفت: تکمیل سامانه های رصد و پیش نشانگرها یکی از نکاتی است که همواره از سوی کارشناسان و موسسات بیان می شود و هنوز امکانات برای شناخت دقیق حرکات زمین به طور کافی در دسترس نیست، که باید تکمیل شود.
مقیمی شناخت زمین برای ساختمان سازی و اقدامات عمرانی را مهم برشمرد و تصریح کرد: اجرای پروژه های عمرانی و ساختمان سازی باید توسط مهندسان متخصص و مهندسان ناظری که همواره در اجرای پروژه حضور دارند، انجام شود.
وی با بیان اینکه آموزش کارگران ساختمانی توسط آموزش فنی و حرفه ای ضروری است تاکید کرد: سال 83 قرار دادی با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد تا کارگران فنی ساختمان ها آموزش کامل ببینند اگر این آموزش ها به طور کامل انجام می شد نباید ساختمان های بعد از زلزله بم خراب می شد.
استاندار تهران به جلساتی که با اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان های استان برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در این جلسات تاکید داریم که به هیچ ساختمان غیر ایمن و ساخت و ساز غیر استاندارد پایان کار داده نشود و شوراها، شهردارانی انتخاب کنند که دغدغه استحکام و مقاومت در ساختمان ها را داشته باشد.
مقیمی با اشاره به حضور مردم و ورود اتومبیل ها به خیابان ها پس از زلزله استان تهران افزود: اطلاع رسانی کامل برای استقرار مردم در مکان هایی مشخص و ایمن در اطراف خانه ها باید مورد توجه قرار بگیرد و نقشه مکان های اسکان موقت مردم در زمان زلزله باید تهیه شود و سالن های مدیریت بحران در شهرستان ها باید از امکانات تامین شود.
وی با بیان اینکه کارگروه امنیت بلافاصله پس از زلزله مسئولیت تامین امنیت را به عهده دارد تصریح کرد: در زمان زلزله اخیر تهران به شوراهای ترافیک ماموریت داده شد تا خیابان ها برای تردد خودروهای امدادرسان و سوخت رسان مهیا شود و این یکی از مهمترین تصمیمات در زمان وقوع زلزله است.
استاندار تهران از نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در زمان وقوع زلزله 5.2 ریشتری در تهران تشکر کرد و با اشاره به نیاز ضروری تامین امکانات آتش نشانی تاکید کرد: تامین موتورسیکلت برای اورژانس به قدر کافی ضروری است.
مقیمی، تامین برق اضطراری براساس یک دستورالعمل در مکان های حساس و مهم و کنترل دوره ای آن را مهم دانست و گفت: سوله های امدادی در زمان مدیریت بحران باید دارای امکانات کامل از جمله کانکس باشند.
وی به کمبود 25 درصدی تخت های بیمارستانی در شهرستان های استان تهران اشاره کرد و افزود: در زمان بحران تامین بیمارستان صحرایی در استان نیاز است.
استاندار تهران ادامه داد: استقرار سازمان انتقال خون در نقاط مختلف شهر و برخورداری همه شهرستان ها از سازمان انتقال خون ضروری است.
توجه به توزیع پمپ بنزین ها توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی در نقاط مختلف، اعزام مشاور توسط بهزیستی، اختصاص سوله های مدیریت بحران فقط در اختیار کاربری مدیریت بحران و آمادگی کامل فرودگاه ها، از جمله اقدامات مورد تاکید استاندار در زمان وقوع بحران است.
تنظیم: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس

تین نیوز

در سی سال قبل مسیو کرشیش (August Karl Krziž) نمساوی (اتریشی)  و معلم توپخانه مدرسه مبارکه دارالفنون به استمداد شاگردان خود نقشه ای از تهران برداشت که ابعاد آن را به قدم پیموده بودند و زوایا را به تقریب گرفته بودند که اعتبار علمی نداشت و تخمینی بود. معهذا برای اشخاصی که بخواهند سی سال قبل تهران را ببینند مفید است. بعضی عمارات وسیعه اعیان و ... را مهندسین مکرم رفتند اذن بطلبند که نقشه بردارند صاحبان آنها بهر ملاحظه خود اذن ندادند و محل عمارت آنها بیاض و ساده ماند.

و در این تاریخ هزار و سیصد و نه (هجری قمری برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی) که حسب الامر اعلی مقرر شد که نقشه دارالخلافه به زیور طبع درآید، تغییرات کلیه که در وضع عمارات راه یافته بود مجددا اصلاح شد و مقرب الحضرة العلیه سلیمان خان سرهنگ مهندس ، ولد خداداد خان و معلم جزو ریاضی مدرسه با مرکب چاپ نقشه را با کمال دقت نقل نمود و متحمل زحمات آن گردید. پس این نقشه مطابق است با وضع شهر دارالخلافه در تاریخ محرم سنه ۱۳۰۹ (مرداد ۱۲۷۰) 

 اعلان لازم الاذعان 

طبع این نقشه بدون اطلاع و اجازه اداره جلیله وزارت علوم قدغن است و ممنوع، به هر قسمی از اقسام، 

خواه به زبان فارسی یا عربی یا فرانسه غیره، و خواه به همین اندازه یا کوچکتر و بزرگتر، و خواه در داخل مملکت ایران و خواه در ممالک خارجه. 

 مخبرالدوله وزیر علوم 

لینک دانلود نقشه تهران ناصری مورخ ۱۲۷۰ خورشیدی

عمل سلیمان خان سرهنگ مهندس و معلم ریاضی

مقیاس نقشه یک جزو از چهار هزار جزو است

بحسب متر فرانسه

بحسب ذرع شاه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس