Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مراوه تپه، اسماعیل تاجی در حاشیه بازدید از سایت گردشگری مختومقلی فراغی این شهرستان، گفت: این میزان اعتبار برای انجام طرح های عمرانی در سالجاری و آینده پیش بینی شده است.
وی افزود: با توجه به جایگاه و شخصیت 'مختومقلی فراغی' شاعر شهیر ترکمن و برگزاری مراسم های ملی و بین المللی در محل آرامگاه این شاعر، مبلغ پنج میلیارد ریال در جریان سفر امسال آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه به گلستان و از محل اعتبارات ملی به حساب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاجی اضافه کرد: علاوه بر این،مبلغ دو میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تملک دارایی های این شهرستان و افزون بر سه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دهیاری، سپاه و کمک خیرین به انجام فعالیت های عمرانی درسایت 25 هکتاری گردشگری مختومقلی مراوه تپه پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون قرارداد اجرای طرح های عمرانی پیش بینی شده برای سایت گردشگری مختومقلی فراغی منعقد و پیمانکار آن مشغول انجام کار می باشد.
فرماندار مراوه تپه گفت: عملیات احداث نخستین مسجد به شکل آلاچیق ترکمنی به مساحت 314 متر مربع توسط خیرین و سپاه، تسطیح محوطه و شن ریزی به مساحت دو هزار متر مربع توسط راهداری، انجام انشعابات آب شرب توسط اداره آب و فاضلاب روستایی و حفر چند حلقه چاه آب مورد نیاز توسط دهیاری آق تقه درحال انجام است.
تاجی افزود: احداث 10 باب آلاچیق برای استراحت زائرین و گردشگران با کمک دهیاری آق تقه نیز در حال انجام است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی، تسطیح معابر اصلی توسط خیرین و راهداری و خاکبرداری مجموعه ورزشی مختومقلی را از دیگر اقدامات درحال انجام سایت گردشگری مختومقلی فراغی برشمرد و اضافه کرد: با انجام این طرح در آینده مسابقات 'کشتی و والیبال' جام مختومقلی برگزار می شود.
تاجی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل طرح های عمرانی مجموعه گردشگری مختومقلی فراغی از این پس محیطی زیبا، برای برگزاری مراسم های نکوداشت این شاعر و عارف نامی ترکمن فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن در سال 1733 میلادی برابر با 1112 شمسی در روستای حاجی قوشان گنبدکاووس متولد شد و سال وفات او را 1790 میلادی مطابق با 1169 شمسی ذکر کرده اند؛ وی در زمان وفات 57 سال سن داشته است.
مختومقلی فراغی در کنار چشمه عباساری در دامنه کوه سونگی داغ درگذشت و پیکرش را بر شتر سپیدی نهاده به روستای آق توقای در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه در شمال شرق استان گلستان بردند و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند .
هم اینک بنای یادبودی بر سر مزار او ساخته شده است و همه ساله در دهه سوم اردیبهشت مراسم بزرگداشت این شاعر در این مکان و جای جای استان گلستان برگزار می شود.
مختومقلی فراغی بزرگترین شاعر ترکمن ها محسوب می شود و هیچ یک از شاعران ترکمن نتوانسته اند به مرتبه علمی و ادبی او برسند و او به عنوان احیاگر زبان و ادبیات ترکمن شناخته می شود.
اشعار این شاعر بزرگ ترکمن دارای مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی است و دیوان معروف او گنجینه گرانبهایی محسوب می شود و به چندین زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علی جزینی زاده، در بازدید علی قاسم زاده، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران از فرودگاه شهدای بم افزود: روند بهسازی سطوح پروازی و سایر عملیات اجرایی در حال انجام است و از سوی پیمانکار عملیات اجرایی مقرر گردیده این پروژه در مردادماه سال‌جاری به اتمام و بهره برداری مجدد برسد.

جزینی زاده، با بیان اینکه همزمان با انجام امور بهسازی باند پروازی، عملیات پروازی فرودگاه شهدای بم قطع نشده و ادامه داشت تصریح کرد: تاکنون در این پروژه بالغ بر ٧٠ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۴٠ تن مصالح پلیمری جهت درزگیری استفاده شده است. 

در این جلسه که با حضور معاون اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه ها، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور بانیان دیماس و نماینده شرکت جهاد نصر یزد انجام شد، پروژه های عمرانی و بهسازی های در حال انجام فرودگاه شهدای بم شامل ترمینال مسافری، نمازخانه، نیروگاه برق اضطراری، ایستگاه ایمنی و آتش نشانی و معابر فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر