Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در سال 1387 منطقه 'گودگوار' به عنوان کانون بحرانی یا فرسایش بادی شناخته و مساحت این کانون بحرانی پنجهزار و 700 هکتار پیش بینی شد.
وی افزود: از این مقدار سه هزار و 500 هکتار تعهد کشت برای منابع طبیعی مشخص و تا سال 1392 فقط 700 هکتار زیر کشت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالی با بیان اینکه بیش از یکهزار هکتار از اراضی گود گوار برای تثبیت شن های روان درختکاری شده است گفت: با اعتبارات خوبی که جذب شد از سال 1392کشت درختان از 700 هکتار به هزار و 400هکتار رسید ودر سال جاری نیز قرار داد 500 هکتاری دریافت و پیمانکار کشت نهال در این منطقه مشخص شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق خاطر نشان کرد: در این منطقه درختان طاغ، اسکمبیل، بره طاغ وگز کشت شده و البته غالب کشت، طاغ بوده زیرا در برابر خشکی مقاوم و شن های روان را تثبیت می‎کند.
وی با اشاره به اینکه از بین بردن درخت های طاغ، بادام کوهی و گون جزو درختان ممنوعه است افزود: کندن یا سوزاندن درختچه های کشت شده در گودگوار ممنوع است و با فرد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
کمالی با یاد آوری اینکه از 850 هزار هکتار اراضی شهرستان بافق حدود400هزار هکتار آن بیابانی است تصریح کرد: بادهای بافق اغلب از سمت گودگوار و از جنوب غرب به سمت شمال شرق است و در گذشته بادی که از سمت گودگوار می‎وزید به عنوان باد سیاه مطرح بود.
رئیس منابع طبیعی بافق یاد آور شد: در طول حیات درختچه های تاغ یک میکروکلیمای طبیعی یعنی رفت و آمد وحوش در میان آنها و ایجاد گیاهانی مانند اشنان نیز به صورت طبیعی فرصت رویش پیدا می کنند.
کمالی بیان کرد: در نظر است طبق برنامه زمان بندی، تا یکی دو سال آینده کشت نهال تاغ را در منطقه کانون فرسایش بادی گود گوار بافق به پایان برسانیم.
منطقه گود گوار در فاصله 12 کیلومتری شهر بافق و 700 متری روستای رضائیه و در محدوده مزارع اسلام آباد، چاه کشاورزی بیکاران، خطوط انتقال نیرو و نیز مزرعه باقری قرار دارد.
از مجموع 850 هزار هکتار مساحت شهرستان بافق، 240هزار و 237هکتار آن بیابان، 300هزار هکتار مرتع و 2هزار و 400هکتار آن جنگل است که 700هکتار آن جنگل طبیعی رو به افزایش است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543 / 6197 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم