Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@03:33:47 GMT

چرا شست و شوی فرش ها اهمیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۳۹۹۹

چرا شست و شوی فرش ها اهمیت دارد؟

رکنا: کارشناسان بر شست و شوی فرش ها و موکت ها هر 6 ماه یکبار به این دلیل تاکید دارند که منبع 200 هزار باکتری هستند.

پاک کردن فضای یخچال هر ماه باید انجام شود، مهمترین قسمتی که دریخچال باید پاک شود جامیوه‌ای است که می‌تواند تا ۷۵۰ برابر میزان مجاز باکتری ومیکروب درخود نگه دارد.

شستشوی فرش، موکت یا قالیچه هر 6 الی ۱۲ ماه به ویژه اگر با کفش برروی آن‌ها راه می‌روید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند فرش‌ها می‌توانند تا حدود ۲۰۰ هزارباکتری در هراینچ مربع داشته باشند به همین دلیل شستشوی منظم آن‌ها برای حفظ سلامت اهمیت فراوانی دارد.

در آشپزخانه، اجاق گاز، هود، مایکروو، میز غذاخوری، یخچال، داخل و سطح کابینت‌ها و ازهمه مهتر اطراف سینک ظرفشویی باید در بازه‌های زمانی منظم تمیز شوند تا میزان ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های مختلف کاهش یابد.

درمحل کار، توصیه می‌شود پرسنل خدمات از دستمال‌های دارای ماده ضد باکتری برای تمیز کردن وسایل کارکنان استفاده کنند تا به این ترتیب بیماری از فردی به فرد دیگر سرایت نکند.

استفاده از کیسه زباله و عوض کردن منظم آن برای سطل زباله کارکنان، استفاده از نور خورشید و وجود پنجره‌های بزرگ در سازمان برای ضدعفونی کردن فضای داخل، شستشو و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی عمومی و نیز استفاده از لیوان شخصی هر فرد برای نوشیدن آب و سایرنوشیدنی‌ها می‌تواند خطرابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم

رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به این نکته اشاره کردند که معلم ها باید به دانش آموزان نگاه ملی بدهند که در نهایت این مسئله به رشد کشور منتج خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • ۱۹ رباط صلیبی پاره! هدیه برنامه منظم لیگ
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم