Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ هاجر چنارانی گفت: پتانسیل‌هایی مثل خیام و عطار در نیشابور کم نیستند که باید به دنیا معرفی شوند اما ثبت‌های بزرگی در نیشابور صورت نگرفته و تا زمانی که درگاه ورودی دنیا را به نیشابور باز نکنیم در زمینه توریسم هم کاری نمی‌توانیم صورت دهیم.

وی گفت: دغدغه ما برای خیام و عطار زیاد است، مقبره فعلی اینها نیز در معرض از بین رفتن است و کمیسیون اصل 90 نیز این را بررسی و تائید کرد و درصدد بودیم قانونی را تصویب کنیم تا آنچه آورده خود این آثار است و از محل گردشگری و حضور گردشگران عاید آنها می‌شود، صرف آبادانی خود آنها شود و پولی که مردم می‌دهند در همان محل هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون 300 میلیون تومان برای آرامگاه خیام اختصاص یافته که البته مبلغ اندکی است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: شبانه‌روز پیگیر هستیم تا حداقل یک ثبت جهانی داشته باشیم، ثبت جهانی، اجازه ساخت و ساز در حریم آثار ثبت جهانی شده را نمی‌دهد و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

چنارانی گفت: هدف اصلی ما این بود که از فلکه خیام تا چهارراه نیشابور را ثبت جهانی کنیم اما دیگر اجازه ساخت و ساز و تراکم در این محدوده داده نمی‌شد و تمام بافت باید سنتی باشد و این محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و به همین دلیل همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام// م.م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • پس از ساعت‌ها جست‌وجو گردشگران مفقوده شده خانم در ارتفاعات نیشابور پیدا شدند
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور