Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:29:42 GMT

لزوم مردمی بودن جشن های دهه فجر در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۷۵۱۶

لزوم مردمی بودن جشن های دهه فجر در فارس

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر فارس، ایجاد وحدت در سطح اقشار مختلف مردم و جامعه را یکی از اهداف برنامه های برگزاری این کمیته دانست و بر لزوم مردمی بودن جشن های دهه فجر در فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر فارس امروز (25 دی) در جلسه این کمیته که در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه سانچی، گفت: امید است این درگذشتگان غریق رحمت الهی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اصول و سیاست های کلان کمیته چاپ شده و در اختیار اعضا قرار داده شد، افزود: امید است برنامه های مد نظر مفید فایده باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس، ایجاد وحدت در سطح اقشار مختلف مردم و جامعه را یکی از اهداف برنامه های برگزاری این کمیته دانست و اظهار داشت: بصیرت افزایی در بین مردم مورد نیاز امروز جامعه است چرا که تجعمات به حق مردم را دشمن با سواستفاده به انحراف کشید از این رو اهمیت نمایش بصیرت لازم است.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر فارس با اشاره به لزوم مردمی بودن جشن های دهه فجر در فارس، اضافه کرد: باید مردم مجری کار جشن های دهه فجر باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه غالب های کار به شیوه جدید باید اجرا شود تا بیشترین تاثیرگذاری روی نسل دهه سوم و چهارم انقلاب باشد تا آنان را با ریشه های انقلاب اسلامی آشنا شوند، افزود: برنامه هایی که اجرا می شود باید گفتمان محور باشد.

 

امیدی با تاکید بر اینکه 20 جلسه گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد استان برگزار شود که به شکل تریبون آزاد باشد، اضافه کرد: مسابقات ورزشی بچه های مسجد برگزار شود و همچنین حضور مسئولین در مساجد برای پاسخگویی و ارتباط گیری با مردم، بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب با رویکرد مسجد باید به نسل جدید معرفی شود چرا که مسجد کارایی وسیعی در خصوص انقلاب داشته است، اظهار داشت: کارکرد اولیه و رویکرد اصلی مساجد باید در دهه فجر امسال، احیا و باید خدمات انقلاب اسلامی معرفی و همچنین مقایسه زمان جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن با دوران پهلوی انجام شود.

 

مسئول کمیته مساجد دهه فجر فارس افزود: باید در برنامه های کمیته مساجد در خصوص مسجد الاقصی هم باید برنامه ریزی شود چرا که آمریکا و صهیونیست روی این مسجد برنامه ریزی کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه باید سه تا چهار کار فاخر انجام شود و باید با دقت خروجی موفقی بگیریم، اظهار داشت: مساجد از روحانیون خالی شده است از چهار هزار مسجد بیش از یک هزار مسجد روحانی ندارند و برخی روحانیون حضور ثابت در مساجد نداشته و سه وعده نماز اقامه نمی شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند