Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:24:08 GMT

برگزاری نشست‌های مد و لباس قبل از شروع جشنواره

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۷۶۶۰

برگزاری نشست‌های مد و لباس قبل از شروع جشنواره

نشست‌های علمی تخصصی جشنواره مد و لباس فجر، قبل از برگزاری هفتمین دوره از جشنواره و در بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، ۱۲ نشست تخصصی در بهمن ماه و پیش از آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برپا می‌شود.

قرار است این سلسله نشست‌ها با حضور اساتید برجسته هنر صنعت مد و لباس و بیشتر با رویکرد موضوعی لباس اقوام، کارآفرینی در عرصه پوشاک و طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در این نشست‌ها برای کلیه طراحان، تولیدکنندگان، اساتید دانشگاه، صاحبان برند و علاقه مندان به عرصه مد و لباس رایگان است. زمان و مکان برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هفتمین جشنواره مد و لباس فجر متعاقباً اعلام می‌شود.

سال گذشته نیز نشست‌های نقد و بررسی درباره صنعت پوشاک، معرفی ظرفیت های فرهنگی و بومی هنر ایرانی و کاربرد آن در طراحی لباس، معرفی چرخه های صنعتی و تکنولوژی جدید دوخت لباس، بازاریابی و کارآفرینی در پوشاک، پژوهش در پوشاک، شناخت و کاربرد رنگ در طراحی لباس، بهداشت و پوشاک، شناخت و کاربرد پارچه در طراحی لباس، زیبایی شناسی پوشاک از نظر علمی، بررسی قابلیت‌ها و آسیب های صنایع وابسته به حوزه پوشاک و منسوجات، استراتژی طراحان در فضای کسب و کار و صنعت و روش تحقیق در پوشاک برگزار شد.

همکاری دبیرخانه‌های غیر متمرکز با دبیرخانه مرکزی در جشنواره مد و لباس فجر

همچنین دبیرخانه‌های غیر متمرکز در بخش ثبت نام با دبیرخانه مرکزی در هفتمین جشنواره مد ولباس فجر همکاری می‌کنند. این همکاری به منظور هم افزایی مؤسسات فعال مد و لباس کشور و مشارک بیشتر نهادهای غیر دولتی و فعالان مد و لباس در تحویل آثار با دبیرخانه مرکزی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجرصورت گرفته است.

در همین راستا، سایر مؤسسات فرهنگی و هنری کشور می‌توانند ضمن اعلام آمادگی به عنوان دبیرخانه نیمه متمرکز با دبیرخانه مرکزی همکاری می‌کنند. سال گذشته نیز ۱۰ موسسه بصورت غیر متمرکز در امر ثبت نام جشنواره مد و لباس فجر همکاری داشتند.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت ـ اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی­کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار، ارج نهادن به چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از جمله اهداف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ۶ تا ۱۳ اسفندماه  ۹۶ همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان

عکاس: عباس تاجیک یار

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم