Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت در مسیر ارتقای کیفیت و عدم تلاش برای بهبود کیفی تولیدات، مشکلی است که بطور عمده خودروسازان و صنعت خودروسازی را با تهدید مواجه می کند.

«محمد حسین فرهنگی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز جامعه هزینه عقب افتادگی های صنعت خودروی کشور را به اشکال مختلف می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به چالش های ناشی از عدم خصوصی سازی در صنعت خودرو، از چگونگی فعالیت خودروسازان در بخش خصوصی انتقاد و تصریح کرد: خودروسازان فعال در بخش خصوصی عمده فعالیتشان در حوزه واردات و مونتاژکاری متمرکز شده و در عمل تلاش چندانی در برای ارتقای توان تولید و داخلی سازی در بخش خصوصی صورت نمی گیرد.
فرهنگی ادامه داد: این جریان در حالی است که خودروسازان دولتی بر خلاف بخش خصوصی فعالیت هایی به منظور توسعه سهم داخلی سازی داشته اند، هر چند این روند نیز رضایت بخش نیست.
به گفته وی، مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود، مشارکت با خودروسازان برتر جهانی و اهتمام جدی دولت و متولیان صنعت خودرو در این زمینه است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «سعید باستانی» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفته بود: بهبود کیفیت خودرو سازی مستلزم استفاده از تکنولوژی روز دنیاست و تنها راه تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودرو سازان، مشارکت های بین المللی است که بعد از برجام افزایش یافت.
همچنین پیش از این «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لازمه حضور خودروسازان ایرانی در بازارهای جهانی را توجه ویژه به تحقیق و توسعه اعلام کرد و گفت: همه 6 قرارداد خودرویی تنظیم شده در پسابرجام با توجه ویژه به این مهم تنظیم شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو ایران در 24 و 25 بهمن ماه امسال در تهران، گفت: انتظار می رود با توجه به محوریت همایش، مباحث کاربردی توسط صاحب نظران این صنعت مبنای کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: باید در همایش امسال که با محور «زنجیره تامین رقابت پذیر» برگزار می شود به نحوی عمل شود تا در پایان همایش شاهد دستاوردهای عملیاتی قابل اجرا برای ارتقای کیفی قطعه سازان، رقابت پذیری در این صنعت و کاهش هزینه تولید و محصول نهایی برای مصرف کنندگان باشیم.
به گزارش ایرنا، پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با پذیرایی از حدود 2 هزار و 700 میهمان داخلی و خارجی در 24 و 25 بهمن ماه امسال، آماده برپایی یک دیپلماسی علمی- اقتصادی برای این صنعت جهانی است که در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065*
مصاحبه: محمد ملک دار* انتشار: فرهاد راستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیام این دوره از همایش ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اهمیت و نقش محوری آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بهداشت عمومی و مراقبت از بیمار و همچنین ارائه جدیدترین دستاوردها در شناخت ، تشخیص و پیشگیری بیماری ها از جمله سرطان ها – بیماریهای مادرزادی و بیماری های واگیر است.

این همایش با حضور مسئولان فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) به همراه مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حضور مهمانان و سخنرانان و اساتید برتر جهانی برگزار شده است.

در کنار این همایش چهار روزه، نمایشگاه بزرگ امکانات و دستاوردهای آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه های مرجع سلامت، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی تخصصی کشور برگزار شده است.

در این همایش با رویکرد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی آینده هوشمند، مبتنی بر شواهد و پاسخگو، جایگاه آزمایشگاه های پزشکی در سیاست گذاری سلامت، نقش هوش مصنوعی نسل جدید در ارتقای کیفیت و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی، ملزومات توسعه پایدار نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و داده های بزرگ و همچنین آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه های مختلف علوم آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است