Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری - ایرنا - شهردار منطقه 20 از تداوم روند نوسازی بافت فرسوده با اعمال بسته های تشویقی در این منطقه خبرداد و گفت: منطقه 20 تهران (شهرری) با احتساب 137 هکتار بافت فرسوده، چهار درصد از بافت فرسوده شهر تهران را دارد.

سید احمد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شناسایی املاک و محدوده بافت فرسوده در این منطقه نیاز به بازنگری مجدد دارد با این وجود137 هکتار بافت فرسوده برای این منطقه شناسایی شده است که 100 هکتار آن شامل هفت هزار و 764 پلاک در بافت مسکونی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده با مشارکت مالکان بافت فرسوده انجام می شود، افزود: با اعمال بسته های تشویقی و فعالیت های اجتماعی برای آگاه سازی شهروندان، تاکنون 2 هزارو 964 پلاک حدود 38 درصد به لحاظ پلاک نوساز، از محدوده بافت قدیمی در شهرری نوسازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط زلزله خیزی تهران و احتمال وقوع زلزله های سنگین، درصدد تشویق وهدایت مالکان برای نوسازی چهار هزار و 800 ملک باقی مانده در منطقه هستیم.
شهردار منطقه 20 از بخشودگی 24 میلیارد ریالی در صدور پروانه های بافت فرسوده در این منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 61 پروانه شامل 100 پلاک قدیمی در بافت فرسوده صادر شده است که این میزان بخشودگی در قالب سیاست های تشویقی و بخشودگی های 100 درصدی عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده انجام شده است.
وی با تاکید بر بازنگری در خصوص بسته های تشویقی بافت فرسوده عنوان کرد: تخفیف 100 درصدی عوارض نوسازی، اعطای تسهیلات بانکی، طراحی رایگان نما، اعطای کمک هزینه نما، کمک هزینه خدمات مهندسی و وام ودیعه مسکن از جمله مهمترین موارد بسته های تشویقی اعمال شده است.
شهردار منطقه 20 پلاک های قولنامه ای، املاک اوقافی، ممنوعیت های ساخت وساز پیرامون آثار باستانی، عدم تمایل به آپارتمان نشینی، وجود برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی را از جمله مشکلات پیش روی نوسازی بافت فرسوده برشمرد.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتشار: روح اله صائب

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد