Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کانادا قصد دارد به منظور توسعه زیرساختهای ایستگاه شارژ خودروهای برقی، ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت businessgreen، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

هم‌اکنون دولت کانادا به‌منظور گسترش استفاده از خودروهای برقی و توسعه زیرساخت ایستگاه‌های شارژ این خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک، تصمیم گرفته است که وارد فاز و مرحله دوم پروژه ملی "کانادای سبز" شده تا مردم و شهروندان این کشور را به استفاده هر چه بیشتر و روزافزون خودروهای برقی و الکتریکی تشویق و ترغیب کند.

کانادا یکی از کشورهای نفت خیز جهان است که منابع و ذخایر نفتی عظیمی را داراست اما به منظور حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین، از جمله کشورهای پیشگام در عرصه استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی به شمار می‌رود. این کشور همچنین در حفظ محیط زیست نام و آوازه زیادی کسب کرده است.

این کشور که در آمریکای شمالی واقع شده اعلام کرده است که در راستای تلاش برای گسترش زیرساخت ها و افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، یک سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری اختصاص داده است و امیدوار است که با اجرای کامل این طرح و پروژه ملی، صنعت نوپای خودروهای برقی و الکتریکی رشد روزافزونی پیدا کرده و همچنین شهروندان کانادایی نیز از آن استقبال بهتر و بیشتری کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدود دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748541

دیگر خبرها

  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند