Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:45:20 GMT

طرح پرسش‌گری استاندارد انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۹۳۳۵

طرح پرسش‌گری استاندارد انجام شد

یزد ـ مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: طرح پرسش‌گری سازمان ملی استاندارد ایران در سطح مراکز خرید زنجیره‌ای استان یزد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استاندارد استان یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی اظهار داشت: در همین راستا تیم‌هایی سه نفره متشکل از یک پرسش‌گر ارشد و دو کارشناس پرسشگر به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز استان یزد مراجعه کردند و از طریق توزیع  پرسش نامه‌های ۱۶ سئوالی، نظر خریداران را در زمینه میزان اعتماد عمومی نسبت به استاندارد و نیز سنجش تغییر در نگرش و رفتار مردم هنگام خرید کالا راجویا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح کشوری بوده و بدون آگاهی قبلی پاسخ دهندگان، در تمامی استان های کشور و در تاریخ هایی که توسط معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران مشخص شده بود، انجام شد. 

ماجدی یادآور شد: این طرح از سال گذشته آغاز شده و در واقع ادامه فعالیت های سال ۹۵ با شاخص عملکردی سنجش میزان رشد اعتماد عمومی و بهبود نگرش و رفتار مردم نسبت به استاندارد است که بر اساس برش استانی طرح پرسش‌گری و نیز میزان جمعیت استان یزد اجرا شد.

وی افزود: برای انجام صحیح این کار، اعضای تیم پرسش گری هیچگونه القایی بر پاسخ دهنگان نداشتند و در واقع فرآیند مذکور بدون قضاوت همکاران  و کارشناسان مربوطه انجام شد، ضمن اینکه محتوای پرسش نامه ها بدون تغییر در اختیار خریداران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلامی حاصله از نتایج کشوری، فعالیت های انجام شده گذشته در راستای طرح پرسش گری کاملا اثربخش بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه داده های آماری حاصل از پرسش نامه های موصوف، میزان آشنایی پاسخ دهندگان با فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران در استان یزد، ۵۸ درصد متوسط به بالا بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی و پیگیری بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن اراک اظهار کرد: در شهر اراک ۱۰ ساختمان بشدت پرخطر و ناایمن شناسایی شدند که یکی از این موارد مسکونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به تازگی بهره برداران در هنگام ساخت و ساز شناسنامه ساختمان را نصب نمی کنند درحالی که جزء اصول اولیه بوده است.

خیرمند افزود: تنها نظارت بر ساختمان های ۳۰ سال قبل درست نیست و باید شهرداری اراک بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت کند.

پیگیری بهبود وضعیت ساختمان‌های ناایمن، دستور کار ویژه اداره کل استاندارد استان مرکزی

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: تصور اشتباهی که در خصوص ساختمان های ناایمن وجود دارد این است که تنها ساختمان‌های فرسوده، ناایمن هستند.

سید سعید شریفی با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی با توجه به وظایف قانونی برخود، ورود به موضوع ساختمان های ناایمن شهر اراک را دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی موجب رفع مشکل خواهد شد.

کد خبر 6094018

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد