Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:26:28 GMT

قصه‌گویی ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم درسی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۳۶۹۲

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، قصه‌گویی را یکی از ابزارهای مهم در فرایند یادگیری دانست.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده درباره نقش و تاثیر قصه‌گویی در آموزش کودکان اظهار کرد: قصه‌گویی علاوه بر این‌که وسیله مناسبی برای انتقال مفاهیم درسی به کودکان است، می‌تواند ابزار مناسبی برای تقویت مهارت اجتماعی، رشد خلاقیت و شکل‌گیری ارزش‌ها در کودکان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که خداوند مفاهیم مهمی را در قالب قصه در قرآن بیان کرده است، افزود: به خانواده‌ها و مدارس توصیه می‌کنم بچه‌ها را به سمت قصه‌گویی سوق دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کودکان در عین حال که عینی فرا می‌گیرند، دارای تجسم قوی‌ای نیز هستند و قصه ابزار مهمی در یادگیری آن‌ها به شمار می‌رود.

حکیم‌زاده با بیان‌ این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رابطه تلاش‌های بسیاری داشته است، افزود: مبارزه با ظلم و ستم، ارزش‌ها از جمله راست‌گویی با قصه‌ و قصه‌گویی در ذهن برخی کودکان نقش می‌بندد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قصه‌گویی به عنوان یک ابزار در آموزش نقش مهمی دارد، در عین حال محدودیت سایر فعالیت‌های ادبی و هنری مانند تئاتر و نقاشی را ندارد و آسان‌ترین راه است که می‌توان از آن برای آموزش شاد و جذاب استفاده کرد و امیدوارم این مقوله از سوی معلمان جدی گرفته شود و در برنامه کار آن‌ها به ویژه در دوره ابتدایی قرار بگیرد.

 گفتنی است؛بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲ تا ۵ بهمن ۱۳۹۶ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین استقلال صبح جمعه در حاشیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه توسط جهاد دانشگاهی در ۱۱ نقطه استان فارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شده است.

استقلال گفت: آزمون مذکور در ۱۱ نقطه استان فارس شامل شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان آزمون نیز گفت: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم بودند.

وی درباره نتایج آزمون نیز اظهار کرد: نتایج آزمون توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب صبح جمعه در فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6095692

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان