Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران مشارکت زنان در فرآیندهای سیاسی را با اقدامات قابل توجهی تقویت کرده است، گفت: 20 درصد از زنان ایران مناصب ارشد مدیریتی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر امروز -دوشنبه- در هفتمین نشست نمایندگان زن اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، اهمیت ویژه‌ای برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی قائل شده و آنان را به حضور فعال در مناصب مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ترغیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در پارلمان ایران با تمرکز بر بعد قانون گذاری و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی پارلمان تلاش کرده‌ایم تا با هرگونه تبعیض منفی علیه زنان مبارزه کرده و قوانینی را در راستای تسهیل توانمندسازی زنان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها تصویب کنیم. ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی نظیر فرصت‌های برابر آموزشی و دسترسی به بهداشت باعث شده است که وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را شاهد باشد.
وی افزایش تقریبا دو برابری تعداد نمایندگان زن مجلس ایران در آخرین دور انتخابات را نشان از به ثمر نشستن تلاش ها در حوزه های مختلف توانمندسازی زنان از جمله در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مدنی و سیاسی دانست و افزود: پنج برابر شدن تعداد زنان در فعالیت های بخش خصوصی و نیز نامزدی 17 هزار و 858 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال 2017 خود دستاوردی مهم در حوزه زنان است.
ذوالقدر با بیان این که تعداد 6096 نفر زن در شوراهای شهر و روستا نیز فعال هستند، ادامه داد: بسیاری از آن‌ها را جوانانی تشکیل می‌دهند که با تجربه مدیریت محلی، امکان شبکه سازی و آمادگی برای حضور در مناصب تصمیم سازی در سطح ملی از جمله مناصب انتخابی و انتصابی را یافته‌اند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های قابل توجهی انجام داده تا مشارکت زنان را در فرآیندهای سیاسی مانند انتخابات پارلمان، شوراهای شهر و روستا، احزاب سیاسی و انتصاب در سطوح مختلف تصمیم سازی تقویت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تصدی حدود 20 درصد از مناصب قانون گذاری و مسندهای سیاست‌گذاری و مدیریت اجرایی توسط زنان و حضور 817 زن به عنوان مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی کشور نمونه‌ای از تلاش روزافزون برای حضور زنان تحصیل‌کرده در جایگاه تصمیم‌سازی است.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه شکست خوردند، لکن با پراکنده شدن باقیمانده های آنان در مناطق مختلف، تهدید همچنان باقی است و در این میان زنان و دختران نه تنها هدف و قربانی خشونت های جنسی ساختار یافته و جنگی هستند بلکه در بسیاری از مناطق برای اهداف نظامی از آن‌ها استفاده می شود.
وی اضافه کرد: به باور ما برای ریشه کن کردن تروریسم ابتدا باید مفهوم این واژه تعریف شده و سپس به مبارزه با علل و ریشه های آن پرداخته شود، ریشه هایی که بسترساز قدرت های استکباری برای خلق گروه های جدید تروریستی می شود.
ذوالقدر با ابراز امیدواری از این که اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با اتخاذ سیاست‌های موثر، مسوولیت مهم خود را مقابل چالش‌های پیش روی زنان و دختران در جهان اسلام به نحو شایست‌های ایفا کرده است، گفت: امید است با اشتراک گذاری تجارب مفید زنان مسلمان به درک درستی از اثرات فعالیت خود در فرآیندهای صلح و توسعه در جوامع خود برسند چرا که در صورت تحقق چنین امری، می‌توان چشم‌انداز مثبتی از نقش زنان در تقویت صلح و توسعه در جوامع اسلامی ترسیم کرد و تغییرات مثبتی را در حوزه زنان در سطح ملی و اسلامی به عمل آورد.
سیام**1751
تنظیم: خسرو محمدی *ناشر: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران

 سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر، پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.   روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.   سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران   سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد   رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.   اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی