Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابعي در منطقه کردستان عراق از توافق اوليه بغداد و اربيل براي رفع ممنوعيت از فرودگاه‌هاي اين منطقه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا، هيات عراقي روز دوشنبه از سوي وزارت کشور عراق وارد منطقه کردستان عراق شد و با مقامات اين منطقه ديدار کرد؛ توافق براي رفع ممنوعيت پروازهاي بين‌المللي در منطقه کردستان عراق از نتايج اين ديدار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، بغداد و اداره حمل و نقل کردستان عراق به مکانيزم مشترکي براي رفع ممنوعيت از فرودگاه اربيل و سليمانيه رسيدند و توافقي دراين خصوص امضا کردند. مسوولان فرودگاه اربيل نيز با تأييد اين خبر اعلام کردند، بزودي پروازهاي بين‌المللي به اين منطقه از سرگرفته خواهد شد.
قرار است نتيجه توافق‌هاي هيأت بغداد در اربيل به اطلاع «حيدر العبادي» نخست‌ وزير عراق برسد تا او درباره آن تصميم نهايي را اتخاذ کند.
تنش بين دولت مرکزي عراق با منطقه کردستان اين کشور پس از آن آغاز شد که «مسعود بارزاني» رئيس پيشين اين منطقه، در اقدامي يکجانبه، در سپتامبر 2017 همه‌پرسي جدايي کردستان از عراق را برگزار کرد.
اين مساله سبب تشديد اختلافات اربيل و بغداد شد تا جايي که مسعود بارزاني نه تنها در عملي کردن نتيجه همه‌پرسي ناکام ماند، بلکه بغداد بر اساس قانون اساسي، اداره کنترل گذرگاه‌ها را از اربيل پس گرفت، مجوز پروازهاي بين‌المللي به و از فرودگاه‌هاي کردستان عراق را لغو کرد و تسلط خود بر مناطق مورد منازعه مثل کرکوک که سرشار از ذخاير نفتي است، تحکيم کرد.
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول