Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین روز از جشنواره سی و سوم موسیقی فجر با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای محمد معتمدی گذشت. اجرایی که در تالار وحدت برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، بعد از گذشت شش روز از جشنواره موسیقی به اجرای فریدون شهبازیان و محمد معتمدی رسیدیم، اجرایی که بی‌شک حال ‌ هوای سرد جشنواره را گرم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارکستر ملی و رهبری پرویز شهبازیان در کنار صدای محمد معتمدی نبض دوباره به جشنواره داد.

‌صندلی‌های سالن که پر می‌شد، نوازندگان ارکستر نیز یک به یک در جایگاه خود می‌نشستند و سازهایشان را کوک می‌کردند، بعد از تنظیم صدای سازها توسط مایستر ارکستر پرویز شهبازیان روی سن آمد و با رهبری او، گروه موسیقی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» (The massage) ساخته مصطفی عقاد را نواختند، موسیقی‌ای که توسط «موریس ژار» ساخته شده بود.

پس از این قطعه، شهبازیان با تشویق حضار از صحنه خارج شد تا محمد معتمدی را برای روی سن آمدن، همراهی کند.

*نوا منم ترانه تویی...

«نسیم صحرا» عنوان اولین قطعه‌ای بود توسط معتمدی اجرا شد و قطعه بعدی، آهنگ «کویر» بود که بیت (می‌دانی که بی‌قرار و دل‌شکسته‌ام...) توسط حضار با خواننده زمزمه می‌شد. قطعه‌ای که ترانه و آهنگ آن توسط محمد معتمدی کار شده است.

کنسرت با جداشدن معتمدی از گروه ارکستر ادامه پیدا کرد و قطعه‌ای از میرعلی‌نقی وزیری توسط گروه با رهبری شهبازیان اجرا شد، قطعه‌ای که زنده یاد پرویز مشگاتیان نیز آن‌را تنظیم مجدد کرده بود.

*«کاروان» به یاد بنان

قطعه «گل همراه نسیم» به آهنگسازی همایون خرم؛ سومین قطعه‌ای بود که معتمدی اجرا کرد و پس از آن

«کاروان» با شعری از رهی معیری و آهنگسازی مرتضی محجوبی و صدای بنان توسط ارکستر اجرا شد، قطعه‌ای که یاد بنان را زنده کرد...

تنها ماندم؛ تنها رفتی... آهنگ آخری بود که در پارت اول کنسرت اجرا شد.

*«پر کن پیاله را» آغازگر بخش دوم کنسرت

بخش دوم کنسرت با اجرای یکی از قطعه‌های آلبوم «پر کن پیاله را» که توسط فریدون شهبازیان ساخته شده بود، آغاز شد.

ادامه کنسرت با احرای آهنگ‌های «دل از دستم رفته برون» به آهنگسازی مجید وفادار و «کجا بروم» کوروس سرهنگ‌زاده همراه بود و پس از آن قطعه‌ دیگری از شهبازیان توسط گروه اجرا شد و پس از آن معتمدی «روشنی روی تو» را خواند.

تیتراژ مجموعه مستند «ایران من» به کارگردانی ایرج آشوری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری؛ قطعه بعدی بود که ارکستر ملی در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد.

*ای ایران از مرز پر گهر...

حسن‌ختام کنسرت ارکسترملی با حوانندکی محمد معتمدی در شب ششم جشنواره سی و سوم موسیقی فجر، اجرای آهنگ «ای ایران» بود که هیجان اول را برگرداند و پس از آن ارکستر با تشویق حضار و تعظیم به شنوندگان از صحنه خارج شدند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار  بشرویه در جلسه برنامه ریزی تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی گفت: مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهید محمد مهدی فانی،شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس ساعت ۹ صبح روز شنبه، در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از  میدان امام خمینی (ره) به سمت حسینیه گلزار شهدا برگزار می شود. 

علیزاده افزود: پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA  شناسایی شد .

شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در  فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
  • یادی از یک صدای ماندگار
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم