Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي کنگاور، صحنه و هرسين در مجلس شوراي اسلامي، از اختصاص 90 ميليارد ريال اعتبار به سد آناهيتاي کنگاور در سال 97 خبر داد.

حسن سليماني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينکه رديف بودجه اي براي سدهاي شرق استان کرمانشاه در سال 97 در نظر گرفته شد، اظهار کرد: حذف نشدن اين پروژه ها در سال آينده نتيجه پيگيري و رايزني هايي بود که طي ماههاي گذشته با دولت مردان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه سال گذشته مطالعات سدهاي آناهيتا کنگاور، قشلاق صحنه و جامشيان دينور بعد از چند سال تعطيلي آغاز شد، اظهار داشت: نتيجه اين مطالعات انجام عمليات اجرايي و فعاليت دوباره اين پروژه ها بود.
عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه با بيان اينکه از آنجايي که سد جاميشان چون در سيستم آبهاي مرزي قرار گرفته امکان تسهيل شرايط براي آبگيري آن وجود دارد، بيان کرد: مجموعه انتقال آب اين سد براي زمين هاي کشاورزي در حال فراهم شدن است.
وي در ادامه با بيان اينکه وزارت نيرو بايد براي تامين منابع آب دشت بحراني کنگاور و خشکسالي منطقه به سد آناهيتا (کبوترلانه) توجه جدي داشته باشد، بيان کرد: سال گذشته با پيگيري ها و مکاتبات فراوان با سازمان برنامه بودجه و وزارت نيرو 100 ميليارد ريال و امسال نيز 85 ميليارد ريال به سد آناهيتا اختصاص يافت.
وي افزود: با تخصيص اين اعتبارات کار سد از سر گرفته شد و شاهد پيشرفت قابل قبولي هستيم.
به گفته سليماني، اعتبار سد آناهيتا در سال آينده نيز 90 ميليارد ريال است که نياز است وزارت نيرو براي انتقال شبکه آبرساني و تملک اراضي کشاورزي، باغات و واحدهاي مسکوني روستاي قره گزلو اقدام هاي لازم را انجام دهد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تصور من اين است که با تخصيص اين مبالغ مي‌توان تا حد مطلوبي امور احداث اين سدها را به مرحله مناسبي رساند.
شهرستان کنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 کيلومتري شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447 خبرنگار:مجيد رحمتي ** انتشاردهنده:علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است