Web Analytics Made Easy - Statcounter

میوه گریپ فروت و آب گریپ فروت بر جذب برخی دارو‌های خاص در بدن تأثیر منفی می‌گذارد و طبق انجمن رژیم غذایی امریکا، فهرست این دارو‌ها روز به روز در حال افزایش است.به گزارش بلاغ،  با این که خوردن میوه گریپ فروت به دلیل برخورداری از ویتامین ث و فیبر می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد، اما گاهی ممکن است مضر یا شاید خطرناک باشد؛به نقل از فوت و فن مخصوصاً اگر دارو‌های خاصی را مصرف می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مرتب گریپ فروت مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما خطری ندارد.

 

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن


مصرف گریپ فروت به طور مداوم به عنوان راهکاری برای کاهش وزن انتخاب خطرناکی از نظر سلامت خواهد بود. بر طبق نظر انجمن رژیم غذایی امریکا، مصرف یک ماده غذایی خاص یا گروه غذایی خاص نمی‌تواند سلامت باشد و جنبه چربی‌سوزی داشته باشد. مثلاً با خوردن گریپ فروت به تنهایی ممکن نیست چربی‌هایتان را آب کنید و از شرشان خلاص شوید.

تداخل دارویی


میوه گریپ فروت و آب گریپ فروت بر جذب برخی دارو‌های خاص در بدن تأثیر منفی می‌گذارد و طبق انجمن رژیم غذایی امریکا، فهرست این دارو‌ها روز به روز در حال افزایش است.

سرطان


به گفته مؤسسه ملی سلامت، مصرف گریپ‌فروت ممکن است باعث افزایش خطر سرطان سینه در میان زنان در دوران پس از یائسگی شود. حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا مصرف گریپ فروت برای شما خطرناک است یا نه.

تحریک‌کننده و سوزش‌آور


اسید سیتریک موجود در گریپ فروت (و هم چنین دیگر میوه‌های ترش و مرکبات مانند انواع لیمو و پرتقال) منجر به تحریک دهان و گلو در هنگام خوردن می‌شود.

تأثیر منفی آب گریپ فروت


بر طبق تحقیقات دانشگاه فلوریدا، دانشمندان اسنادی را به نام تأثیر آب گریپ فروت تنظیم کرده‌اند که می‌تواند جذب دارو‌های خاص را افزایش دهد و منجر به اُوِر دوز یا مصرف افراطی است. به همین دلیل، عاقلانه‌ترین راه این است که فقط دارو‌های خود را با آب مصرف کنید و از خوردن گریپ فروت در هنگام جذب داروهایتان پرهیز کنید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روغن‌های خوراکی اشاره کرد و با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام داشته؛ در حالی که به صورت فنی عبارت غیر قابل ردیابی (not detectable) اعلام می شود. باید اذعان نمود نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیر ایرانی موجود در بازار نیز گفت: تمامی برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبداء تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم بر روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، کلیه کالاهای سلامت از جمله آبهای بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود. نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

دیگر خبرها

  • این غذاها و داروها را با هم مصرف نکنید؛ از وارفارین و زغال اخته تا الکل و آنتی هیستامین
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید