Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@23:02:04 GMT

تب کریمه کنگو در گیلان مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۵۱۹۲

تب کریمه کنگو در گیلان مشاهده نشده است

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:تاکنون تلفاتی از تب کریمه کنگو در گیلان گزارش نشده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان ، مدیر کل دامپزشکی گیلان از مشاهده سه کانون روستایی آنفولانزای پرندگان در مرغ‌های بومی در روستاهای استان خبر داد و گفت:این سه کانون بلافاصله پس از شناسایی، معدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب عاقبتی افزود:بیماری آنفولانزای پرندگان در مرغ های صنعتی گیلان به هیچ وجه مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و مردم به هیچ وجه طیور زنده را از بازارها نباید خریداری کنند ولی هیچ مشکلی برای مصرف فراورده‌های گوشتی صنعتی که تحت نظر دامپزشکی هستند، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از محصولات شناسنامه‌داری که دارای تاریخ تولید و انقضا هستند، استفاده کنند، افزود: بیماری‌های مشترک در کمین مردمی است که مرغ زنده و یا پرندگان مهاجری که به صورت غیرقانونی شکار شده‌اند، را می‌خرند و مصرف می‌کنند.

عاقبتی در خصوص تلف شدن آمار گیلانیان در ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گفت:تاکنون تلفاتی از تب کریمه کنگو در گیلان گزارش نشده است.

وی افزود:مصرف گوشت دامهایی که خارج از کشتارگاههای صنعتی کشتار می شوند،خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را به دنبال دارد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به مشاهده علائم بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های استان هشدار داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: علائم اولیه این بیماری در تاکستان‌های منطقه بدرانلو مشاهده شده است.

وی گفت: رطوبت و دمای هوا نقش بسیار مهمی در بروز این بیماری وجود دارد که هم اکنون شرایط برای بروز و گسترش آن در استان مهیا است.

صفدری افزود: شرایط برای شیوع این بیماری تا یک ماه آینده نیز در استان فراهم خواهد بود بنابراین سمپاشی اولیه تاکستان‌هایی که به مرحله قبل از گل دهی رسیده اند، باید انجام شود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که این بیماری خسارت بالایی را باغات انگور وارد می‌کند و یکی از مهمترین میوه‌های باغی در این استان انگور است، اطلاعیه برای تاکداران ارسال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این استان ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد، گفت: شش هزار هکتار از این مساحت دیم و مابقی آبی است.

وی افزود: مهمترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری و بعد از کشمشی است. خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که میزان تولید کشمش در آن بسیار بالاست و قسمت اعظم آن به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۲۰ تن انگور در این استان تولید شد، تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد انگورهای تولیدی این استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و مابقی باید صادر شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان