Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانه و سملقان گفت: شهرستان مانه و سملقان بیشترین جذب اعتبارات مشاغل خانگی و نیز در اعطای تسهیلات در استان خراسان شمالی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، کاویانی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه و سملقان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، روز گذشته 25 دی درباره زمان آغاز اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و شرایط متقاضیان دریافت این تسیهلات گفت: همه متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی  افزود: تسهیلات مذکور با اولویت مناطق مرزی و عشایری پرداخت می شود تا در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در مناطق مورد نظر اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با ابلاغ «آیین‌نامه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی» امکان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فراهم شد افزود: البته ممکن است به دلیل اینکه در مراحل ابتدایی اجرای طرح قرار داریم دستورالعمل این تسهیلات به تمام شعب موسسات عامل ابلاغ نشده باشد که ستاد مرکزی بانک‌ها و موسسات هر چه زودتر از ابلاغ دستورالعمل پرداخت به تمام شعب خود اطمینان حاصل کنند. 

کاویانی بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اعلام کرد و درباره نحوه مراجعه متقاضیان گفت: افرادی که طرح‌های اشتغالزای دارای توجیه اقتصادی دارند می‌توانند در اولین گام با مراجعه به یکی از دو مرجع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مربوطه یا یکی از موسسات عامل نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند.

وی افزود: بعد از اینکه متقاضی طرح و ایده خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق مورد هدف به یکی از دو مرجع  مذکور ارائه داد، طرح از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه تایید یا عدم تایید طرح به متقاضی اعلام می‌شود.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ادامه داد: در صورت تایید طرح در کارگروه اشتغال و اعلام به متقاضی، موسسه عامل طبق آیین نامه باید حداکثر طی یکماه نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند و در صورت تأخیر در پرداخت تسهیلات، موسسه به ازای هر ماه تأخیر ملزم به پرداخت وجه به نرخ ۲ درصد مبلغ تسهیلات به متقاضی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه وثایقی در قبال تسهیلات اشتغال روستایی از متقاضیان دریافت می شود گفت: قطعا شرایط عمومی هر بانک و موسسه‌ای در پرداخت تسهیلات متفاوت است و در این زمینه دستورالعمل واحدی وجود ندارد اما در این زمینه تاکید شده تا فرایند اعطای تسهیلات از سوی موسسات عامل سختگیرانه نباشد.

کاویانی گفت: البته کارگروه ملی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اجرای طرح نظارت خواهند کرد.

کاویانی با بیان این که شهرستان ایجاد 1399 فرصت شغلی در سال 96 را متعهد شده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 923 فرصت شغلی در سامانه رَصَد ثبت شده است که 66 درصد از تعهد شهرستان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان مانه و سملقان بیشترین جذب اعتبارات مشاغل خانگی و نیز در اعطای تسهیلات در استان خراسان شمالی دارد.

وی افزود: در حالیکه برخی ادارات در ایجاد فرصت های شغلی عملکرد مطلوب و برخی نیز عملکرد راضی کننده ای ندارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود

فرماندار همدان از ایجاد شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان خبر داد و گفت: امسال ۳۰۰ هکتار به پهنه صنعتی شهرستان همدان افزوده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مسلم مخفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان با بیان اینکه راستی آزمایی اشتغال همدان با 97 درصد مورد تایید قرار گرفته است اظهار داشت: سال گذشته شهرستان همدان در حوزه اشتغال عملکرد قابل قبولی داشته است.

مخفی به صدور 17000 مجوز کسب و کار در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: در حوزه ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است که تحقق شعار سال را عملی می‌کند.

فرماندار همدان با قدردانی از عملکرد مثبت شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: امسال 300 هکتار به پهنه صنعتی شهرستان همدان افزوده می‌شود که این اقدام شهرک‌های صنعتی بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار به شهرستان همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی کارهای مقدماتی ساخت شهرک صنفی بازیافت ضایعات را تسریع کنند چرا که این اقدام هم ایجاد اشتغال مناسبی به دنبال دارد و علاوه بر آن به ساماندهی افراد فعال در این حوزه کمک می‌کند.

مخفی بیان کرد: سال گذشته و با راه‌اندازی سلسله نشست‌های تخصصی مشاغل خانگی در مناطق مختلف شهر همدان، شاهد صدور 13 هزار مجوز و رشد 60 درصدی مجوزهای کسب و کار و مشاغل خانگی در شهر همدان بودیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم