Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@23:46:49 GMT

گسترش قابل توجه لکه نفتی سانحه سانچی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۶۵۰

گسترش قابل توجه لکه نفتی سانحه سانچی

به گزارش جهان نيوزبه نقل از  ایسنا، مقامات چینی اعلام کرده‌اند سوخت نفتکش غرق شده سانچی که حامل یک میلیون بشکه میعانات به مقصد کره جنوبی بود، تا ساعت ۱۲ بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی ناحیه‌ای به وسعت ۵۲ مایل مربع (۱۳۴ کیلومتر مربع) را پوشاند که در مقایسه با ۳.۹ مایل مربع (۱۰ کیلومتر مربع) در روز پیش از آن افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتشی که به دلیل سوختن میعانات در سطح آب می‌سوخت، خاموش شده است. آتش‌سوزی این کشتی که ششم ژانویه پس از برخورد با یک کشتی دیگر آغاز شد، به محدود کردن آلودگی آب کمک کرد.

محموله نفتکش سانچی چهار برابر محموله نفت سنگین‌تر در کشتی اکسون والدز بود که در سال ۱۹۸۹ آب‌های آلاسکا را آلوده کرد و با آلودگی به وسعت حدود ۱۳۰۰ مایل خط ساحلی، هزاران گونه دریایی را از میان برد. اگر کل محموله میعانات سانچی به جای سوختن به دریا راه پیدا می‌کرد، آلودگی حاصل از آن یکی از بزرگترین آلودگی‌های مربوط به یک نفتکش در پنج دهه گذشته می‌شد. دریای چین شرقی یک منطقه ماهیگیری بزرگ بوده و گونه‌های ماهی آن ممکن است بر اثر این آلودگی دچار آسیب شوند.

به گفته ریچارد اشنایدر، متخصص آلودگی نفتی در آلاسکا، مطمئنا بیشتر میعانات به آب راه یافته و آلودگی سمی که در زیر آب ایجاد شده زندگی دریایی را تهدید خواهد کرد. حتی بخش سوخته شده نیز پسماند سمی در آب برجای خواهد گذاشت.
مقامات چینی همچنان سرگرم ارزیابی آسیب هستند و به دلیل این‌که آلودگی نفتی به سوی جنوب شرقی دور از منطقه ساحلی که نفتکش در دریای چین شرقی غرق شد حرکت کرده است، این آلودگی تاثیر قابل توجهی بر محیط اکولوژی دریایی اطراف ساحل نگذاشته است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
  • تایید حقانیت بانوان تماشاگر در رای بازی سپاهان پرسپولیس
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟