Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:13:05 GMT

خانم‌ها بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۸۳۲

خانم‌ها بخوانند

دبیر اجرایی کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: زنان باید بدانند که دو علامت از این ۳ نشانه را داشته باشید قطعاً مبتلا به بیماری سندروم تخمدان هستند. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ اجتماعی خانواده و جوانان سلامت نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، ساغر صالح‌پور در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در ارتباط با بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) اظهارداشت: این بیماری در زنان بیشتر در سنین باروری ایجاد می‌شود البته گاهی تا پس از یائسگی نیز بروز می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلال در تخمک‌گذاری، افزایش‌ هورمون‌های مردانه و نمای تخمدان پلی کیستیک در سونوگرافی از نشانه‌های ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است و در صورتیکه فردی دو علامت از این 3 نشانه را داشته باشد قطعا مبتلا به این بیماری است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه اختلال در قاعدگی از مشکلات اصلی در بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک است، ادامه داد: این مشکل می تواند سبب ایجاد چاقی تنه‌ای، افزایش هورمونهای مردانه و ناباروری شود.

صالح‌پور عنوان کرد: همچنین این بیماران در معرض عوارض جدی همچون بیماری‌های قلبی وعروقی و دیابت هستند و بدن آنها به دلیل ایجاد مقاومت به انسولین دچار افزایش قند خون می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و درمان این بیماری در دوران بلوغ باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تغییر شیوه زندگی، ورزش کردن، کاهش مصرف قند و چربی، افزایش مصرف فیبر و سبزیجات در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری بسیار اهمیت دارد.

رئیس بخش زنان و نازایی بیمارستان طالقانی عنوان کرد: سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) درمان دارویی و استفاده از تکنولوژی‌های کمک باروری(َ ART) است همچنین در سنین بالاتر افراد باید مراقب قند خون خود باشند که این موضوع نیز از طریق شیوه زندگی سالم و روشهای درمانی امکان پذیر است.

صالح‌پور با بیان اینکه علت دقیق ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هنوز ناشناخته است، گفت: تشخیص زودهنگام و شروع درمان می‌تواند به پیشگیری عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع دو کمک کند.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25 تا 27 بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی( سالن ابوریحان) با محورهایی همچون مامایی، ژنیکولوژی، پریناتولوژی، اندومتریوزیس، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و ... با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد علاقمندان جهست کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.dtogi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی