Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:49:38 GMT

خانم‌ها بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۸۳۲

خانم‌ها بخوانند

دبیر اجرایی کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: زنان باید بدانند که دو علامت از این ۳ نشانه را داشته باشید قطعاً مبتلا به بیماری سندروم تخمدان هستند. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ اجتماعی خانواده و جوانان سلامت نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، ساغر صالح‌پور در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در ارتباط با بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) اظهارداشت: این بیماری در زنان بیشتر در سنین باروری ایجاد می‌شود البته گاهی تا پس از یائسگی نیز بروز می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلال در تخمک‌گذاری، افزایش‌ هورمون‌های مردانه و نمای تخمدان پلی کیستیک در سونوگرافی از نشانه‌های ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است و در صورتیکه فردی دو علامت از این 3 نشانه را داشته باشد قطعا مبتلا به این بیماری است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه اختلال در قاعدگی از مشکلات اصلی در بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک است، ادامه داد: این مشکل می تواند سبب ایجاد چاقی تنه‌ای، افزایش هورمونهای مردانه و ناباروری شود.

صالح‌پور عنوان کرد: همچنین این بیماران در معرض عوارض جدی همچون بیماری‌های قلبی وعروقی و دیابت هستند و بدن آنها به دلیل ایجاد مقاومت به انسولین دچار افزایش قند خون می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و درمان این بیماری در دوران بلوغ باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تغییر شیوه زندگی، ورزش کردن، کاهش مصرف قند و چربی، افزایش مصرف فیبر و سبزیجات در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری بسیار اهمیت دارد.

رئیس بخش زنان و نازایی بیمارستان طالقانی عنوان کرد: سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) درمان دارویی و استفاده از تکنولوژی‌های کمک باروری(َ ART) است همچنین در سنین بالاتر افراد باید مراقب قند خون خود باشند که این موضوع نیز از طریق شیوه زندگی سالم و روشهای درمانی امکان پذیر است.

صالح‌پور با بیان اینکه علت دقیق ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هنوز ناشناخته است، گفت: تشخیص زودهنگام و شروع درمان می‌تواند به پیشگیری عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع دو کمک کند.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25 تا 27 بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی( سالن ابوریحان) با محورهایی همچون مامایی، ژنیکولوژی، پریناتولوژی، اندومتریوزیس، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و ... با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد علاقمندان جهست کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.dtogi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد