Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در هفته هاي اخير، شاهد اتفاقات و ثبت رکوردهاي کم نظير در ليگ برتر فوتبال هستيم.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، برانکو ايوانکوويچ فصل را با سه برد شروع کرد تا نشان دهد اين فصل هم مي‌خواهد مدعي اصلي قهرماني باشد. در چند هفته ابتدايي، پارس جنوبي جم هم پابه‌پاي پرسپوليس پيش آمد. اما هرچه مسابقات به انتهاي دور رفت ليگ نزديک شد، پرسپوليس فاصله را با رقبا بيشتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرسپوليس هفته سيزدهم با شکست‌دادن پارس‌جنوبي صدر جدول را در اختيار گرفت و از آن به بعد هر هفته فاصله را بيشتر کرد. نتايج هفته نوزدهم ليگ برتر فاصله پرسپوليس را با تيم دوم جدول (فولاد خوزستان) به ١١ امتياز افزايش داد. فاصله‌اي بي‌سابقه در تاريخ ليگ برتر. هيچ‌گاه ديده نشده صدرنشين ليگ پس از برگزاري دوسوم مسابقات اين‌گونه بي‌رقيب شود.
هفته بيست و پنجم ليگ برتر، قبل از سال 97 برگزار مي‌شود و آخرين هفته ليگ در سال جاري است. پرسپوليس براي قهرماني در آن زمان، بايد حداقل 16 امتياز از تيم دوم بيشتر داشته باشد. در حال حاضر فاصله پرسپوليس با فولاد، تيم دوم جدول 11 امتياز است. يعني پرسپوليس 6 هفته فرصت دارد اين فاصله را 5 امتياز بيشتر کند و قبل از شروع سال جديد، پرونده قهرماني ليگ را ببندد.
عملکرد پرسپوليس و رقبايش در اين فصل و به خصوص هفته‌هاي اخير، نشان داده اين هدف براي آن‌ها در دسترس است. 6 هفته قبل يعني در پايان هفته سيزدهم، فاصله پرسپوليس با تيم دوم جدول 5 امتياز بود. در اين 6 هفته، پرسپوليس تقريبا هفته‌اي يک امتياز اين فاصله را بيشتر کرده و به 11 امتياز رسانده است. مسيري که ادامه آن، روياي قهرماني پيش از عيد نوروز را عملي مي‌کند. پرسپوليس در حال حاضر به صورت مشترک با سپاهان، صاحب زودهنگام‌ترين قهرماني تاريخ ليگ برتر است و اين فصل، مي‌تواند اين رکورد را به شکل قابل توجهي ارتقا دهد و براي اولين بار، تکليف قهرماني را پيش از شروع سال جديد روشن کند.
همانقدر که قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر محتمل به نظر مي‌رسد، بعيد است بازيکني بتواند آقاي گلي عليپور را تهديد کند. عليپور که بعد از رفتن طارمي به گلزن اول پرسپوليس تبديل شده، هفته به هفته به صدرجدول گلزنان نزديک شد و بعد از گرفتن عنوان آقاي گلي از محمد قاضي، حالا هر هفته بيشتر از او فاصله مي‌گيرد. در حال حاضر، عليپور با 12 گل در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار گرفته و فاصله‌اي 3 گله با نفر دوم دارد. جالب اينکه کيفيت آقاي گلي عليپور در 19 هفته ابتدايي، از همه آقاي گل‌هاي قبلي پرسپوليس بهتر بوده است. طارمي دو فصلي که آقاي گل شد، تا هفته نوزدهم نتوانسته بود 12 گل بزند. ليگ پانزدهم تعداد گل‌هاي طارمي تا اين هفته 11 و ليگ شانزدهم، 9 گل بودند. محسن خليلي، ديگر آقاي گل پرسپوليس هم تا هفته نوزدهم بيشتر از 9 گل براي اين تيم نزد.
تنها بازيکني که توانسته آماري شبيه عليپور داشته باشد، علي دايي است. دايي در ليگ سوم، تا هفته نوزدهم مثل عليپور 12 گل زده بود. البته با توضيح اين نکته که نيمي از 12 گل او، در همان سه هفته ابتدايي به پگاه و فجرسپاسي زده شدند. بر خلاف عليپور که گل‌هايش گستردگي بالايي دارند و در 10 مسابقه بودند.
با اين آمار، شايد عليپور شانس بالايي داشته باشد که در پايان فصل، سقف 18 گله آقاي گل‌هاي پرسپوليس که خليلي و طارمي بدست آورده‌اند را بشکند و تعداد گلي بالاتر از همه آن‌ها ثبت کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!

تساوی در بازی‌های بزرگ هفته بیست‌وپنجم سبب شد استقلال همچنان در جدول لیگ برتر صدرنشین باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت چهار تیم نخست جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌ها با تقابل مستقیم آنها همراه بود که به لطف بازی محتاطانه این تیم‌ها و ترس از شکست، هیچ تغییری در صدر جدول رقم نخورد.

استقلال با وجود اینکه تنها یک امتیاز از تبریز به تهران می‌آورد، با 54 امتیاز در صدر باقی ماند. پرسپولیس هم که با غلبه بر سپاهان می‌توانست جای استقلال را در صدر جدول بگیرد، با 53 امتیاز در رتبه دوم ماندنی شد. سپاهان و تراکتور نیز با 46 و 41 امتیاز، در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!

صنعت نفت با شکستی که برابر هوادار متحمل شد، با 16 امتیاز همچنان قعرنشین است. نساجی با پیروزی حیاتی در خانه ذوب‌آهن، با 22 امتیاز از دو تیم خوزستانی دیگر سبقت گرفت و به رتبه سیزدهم رسید. تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان نیز با 22 و 21 امتیاز، جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند تا هر سه قعرنشین لیگ از یک استان باشند.

نتایج دیدارهای هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شمس آذر قزوین 2 - پیکان یک
هوادار 2 - صنعت نفت آبادان یک
تراکتور تبریز صفر - استقلال صفر
مس رفسنجان یک - گل‌گهر سیرجان یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر - نساجی مازندران 2
استقلال خوزستان یک - ملوان بندر انزلی یک
آلومینیوم اراک یک - فولاد خوزستان یک
پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

جدول لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • نکونام به دنبال یک رکورد جدید
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • نساجی به دنبال ذوب کردن آهن در اصفهان