Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، شکراله حسن بیگی در سیزدهمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران ضمن تسلیت ضایعه جان باختن ملوانان و دریانوردان ایرانی در پی حادثه کشتی سانچی گفت: برنامه‌های هر یک از دستگاه های عضو ستاد در کاهش طلاق باید ساماندهی و در سند جامع مقابله با طلاق قرار گیرد تا با نظارت دادگستری بر وظایف هر یک از اعضاء در قالب سند و تفاهم‌نامه تذکرات لازم به آن‌ها داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم ساماندهی آموزش به زوجین پیش از ازدواج گفت: برای طلاق ۱۴ عامل عنوان شده که فقر آموزش و فراگیری آموزش‌های پیش از ازدواج یکی از مهم ترین موارد آن است که باید در قالب یک سند و گواهینامه برای زوجین پس از گذراندن آموزش‌های لازم با تلاش مربیان مجرب صادر شود و دفاتر نیز بر طبق آن گواهی عقد را ثبت کنند.
معاون استاندار تهران افزود : چنانچه موضوع آموزش در مقطع پیش از ازدواج جدی گرفته نشود، این روند جوابگو نیست و زوجین خود را ملزم به رعایت آن نمی‌دانند.
حسن بیگی همچنین بر استفاده از ظرفیت سمن ها و تشکل‌های مردمی در کاهش طلاق تاکید کرد.

پیام تبریک استاندار تهران به مناسبت هفته گرامیداشت شورا‌های آموزش و پرورش
محمد حسین مقیمی در پیامی با اشاره به گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش گفت: شورا‌های آموزش و پرورش نماد و ترسیمی از افق‌های روشن آینده در راستای شکوفایی استعداد‌های سرشار از فرزندان ایران اسلامی و افروختن چراغ معرفت با همراهی و اهتمام فرزانگان علم و ادب است.
متن پیام محمد حسین مقیمی، استاندار تهران به این شرح است:
تشکیل قانون شورا‌های آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی از مترقی‌ترین قوانین در حوزه آموزش و پرورش است که گامی مهم در عرصه فرهنگ سازی و مشارکت و بهره گیری از خرد جمعی و نظارت مردم و مسئولین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.
شورا‌های آموزش و پرورش نماد و ترسیمی از افق‌های روشن آینده در راستای شکوفایی استعداد‌های سرشار از فرزندان ایران اسلامی و افروختن چراغ معرفت با همراهی و اهتمام فرزانگان علم و ادب است که امکان استفاده از خرد جمعی در امتداد آموزش‌های اصیل انسانی و اسلامی را تضمین می‌کند.
امید است با بهره گیری از توان و استعداد شورا‌های آموزش و پرورش برای تصمیم سازی و سیاست‌های اجرایی متناسب با نیاز‌های استانی فراهم شود و از این منظر شورا‌های اموزش و پرورش با برخورداری از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله شخصیت‌های فرهیخته و صاحب نظر در استان تهران موفقیت‌های اساسی را بدست آورند.
به سهم خود این مناسبت ارزشمند را به تمامی فرهنگیان، مدیران، اولیاء محترم دانش آموزان، دانش آموزان عزیز و هم چنین اعضای گرانقدر به شورای آموزش و پرورش شهر تهران و شورای آموزش و پرورش شهر‌های استان تهران تبریک و تهنیت عرض نموده و سعادت و موفقیت روز افزون همگان را از خداوند یکتا خواستارم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی شامگاه دیروز شنبه، در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلمان در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در هر جامعه، انسان‌ها را تربیت می‌کنند، تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که همه دستگاه‌ها، موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی انجام شود، ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی در دستور کار سال جاری

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هشت هزار عنوان برنامه در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی است.

حسن بروشکی افزود: سال ۱۴۰۳ سال نهضت ملی آموزش و اجرای پرشتاب سند تحول بنیادین خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چه بخش‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بدنه جامعه به مردم خدماتی ارائه می‌دهند؛ اما دستگاه تعلیم و تربیت مجموعه‌ای متفاوت و متمایز با دیگر نهادها است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه از سوی اعضا گزارشها، پیشنهادات و درخواستهای خود را بیان کردند.

کد خبر 6096785

دیگر خبرها

  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا