Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خشکسالی را زنگ خطری برای مسئولان در زمینه های مختلف کشاورزی دانسته و گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگوی معضل بحرانی سیب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت وخیم کشاورزی استان در سالجاری، گفت: کشاورزی آذربایجان غربی از لحاظ مهارت کشاورزان و کیفیت تولیدات بسیار مطلوب است اما به دلیل بازار راکد و به فروش نرسیدن میوه های تابستانی بیشتر آنان اقدام به قطع درختان خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، این اقدام کشاورزان را فاجعه ای غیر قابل جبران دانست و افزود: اما با گذشت از تابستان و فاسد شدن میوه های تابستانی کشاورزان نوبت سیب و محصولات پاییزه بود که خوشبختانه با همت و تلاش کشاورزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در سالجاری به بهره برداری رسید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اما اکنون بیش از ۶۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان بی هدف مانده است و از اهم دلایل این معضل، می توان به گرم و متعادل بودن هوای کشور اشاره کرد چراکه سیب میوه ای است که تنها در هوای سرد به مصرف می رسد.

وی، همچنین به پایین بودن توان خرید مردم در کشور اشاره کرده و افزود: اما آنچه که اکنون بیش از همه چیز در این زمینه مطرح است عدم هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه و صنعت و معدن است که در جهت به دست آوردن بازارهای خارجی و صادرات محصولات کاشاورزان اهتمامی از خود نشان نداده اند و باید پاسخگوی معضل فعلی باشند.

قاضی پور، همچنین در خصوص میزان آب موجود کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال شاهد خشکسالی  ۱۰۰درصدی در استان هستیم چراکه بارش های قابل توجهی را در سال شاهد نبوده ایم و این خود می تواند یک زنگ خطری برای مسئولان باشد چراکه نبود آب موجب کاهش آب های چاه های عمیق شده و علاوه بر کشاورزی زندگی مردم را نیز با مشکلاتی متعدد مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند.


وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قمع و ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می‌شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم