Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۱۹۴۳ هزار  خانوار از ۹۰۰ روستای استان قزوین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نام‌نویسی کرده‌اند. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ استانها قزوین نظرات

سعید رضایی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: برای نخستین بار کشاورزان و روستائیان استان قزوین مانند سایر اقشار، از مستمری بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قانون بازنشستگی در طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پرداخت 15 سال سابقه حق بیمه است که با مصوبه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی این میزان با 5 سال تخفیف به 10 سال کاهش یافت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین بیان کرد: 500 خانوار دیگر نیز تا پایان سال جاری به جمع بازنشستگان این سازمان افزوده می‌شوند که این امر نشان دهنده اهمیت این قشر زحمت کش و نیز ترغیب جوانانی است که روستاها را به قصد فعالیت‌های شهری ترک می‌کنند.

رضایی ضمن اشاره به تصویب قانون بازنشستگی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مجلس شورای اسلامی افزود : تمام بیمه شدگان در این صندوق می‌توانند با شرط سن 70 سال به بالا و 10 سال سابقه پرداخت بیمه در این صندوق، تقاضای برقرای مستمری بازنشستگی ارائه کرده و پس از پایان مدت مقرر از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی سال 96 برای بیمه جمعیت روستایی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال 96، 3 هزار خانوار از روستاییان و عشایر استان قزوین بیمه می‌شوند و در 9 ماهه اول سال جاری تاکنون 2 هزار و 100 خانوار از این جمعیت استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین ادامه داد: براساس ارزیابی انجام گرفته توسط ستاد مرکزی صندوق، مدیریت استان قزوین با 7 پله صعود نسبت به سال‌های اخیر، امسال در رتبه 6 کشوری قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 31943 هزار  خانوار از 900 روستای استان قزوین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نام‌نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا روشن ضمیرگفت: سه هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان کوچرو هستند که ۲ هزار خانوار از این دامداران، زمستان را در استان گلستان گذرانده و اکنون در حال جابه جایی به مناطق ییلاقی خراسان شمالی هستند، هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان هم در داخل استان کوچروی دارند.
وی با بیان اینکه عشایر استان مکلف هستند مناطق قشلاقی استان گلستان را تا نیمه اردیبهشت ماه ترک کنند، افزود: برخی عشایر به صورت سنتی کوچ می‌کنند که این جابه جایی یک ماه تا بیش از ۴۰ روز طول می‌کشد و برخی هم به صورت مکانیزه کوچ می‌کنند که زمان کمتری در راه هستند.
روشن ضمیرگفت: برخی عشایر استان نیمه کوچرو و در جوار مناطق روستایی مستقر هستند و تابستان به مناطق ییلاقی اطراف کوچ می‌کنند که شمار این دامداران ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.
وی با بیان اینکه در این زمینه تمهیدات لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده است، گفت: ناوگان مورد نیاز برای آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام و آب مورد نیاز عشایر و دام‌ها تامین می‌شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه دام عشایر، پیش از کوچ علیه بیماری‌های مختلف مایه کوبی می‌شوند افزود: همچنین آرد مورد نیاز عشایر پیش از کوچ تامین شده و علاوه بر آن در مناطق ییلاقی هم آرد مورد نیاز توزیع می‌شود.
عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد