Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@11:38:49 GMT

چرایی کاهش سرعت تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۰۲۴۲

چرایی کاهش سرعت تلگرام

رفع فیلتر تلگرام همچون مسدودسازی آن در خلال ناآرامی‌ها، با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود و این موضوع، موافقان و مخالفان متعددی داشت. به هر حال تلگرام پس از حدود 2 هفته رفع فیلتر شد ولی عده‌ای از کاربران از همان لحظات ابتدایی رفع فیلتر، از سرعت پایین این شبکه پیام رسان موبایلی گلایه‌مند بودند. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /با اینکه ابتدا دلیل سرعت پایین تلگرام، هجوم گسترده کاربران به این اپلیکیشن محبوب ایرانیان نسبت داده شد ولی به گفته برخی کاربران، سرعت این شبکه پیام رسان بعد از گذشت چند روز از رفع فیلتر، همچنان پایین‌تر از زمانی است که فیلتر نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «پاول دوروف» مدیرعامل تلگرام در پاسخ به توئیت یکی از کاربران ایرانی، توئیت کرده است: تلگرام در ایران رفع فیلتر شده و طبق اطلاعات ما البته سرعت دسترسی به این شبکه اجتماعی هنوز به زمان قبل از فیلتر شدن نرسیده و کمی کند‌تر است. ما قبل از هرگونه اعلام نظر، در حال آنالیز و تحلیل این موضوع و ترافیک داده‌ها هستیم تا دریابیم که دلیل این کند بودن سرعت چیست.
با وجودی که توئیت «پاول دوروف» کاملاً رسا و گویاست ولی این موضوع در برخی سایت‌ها و کانال‌ها تحریف شده و در قالب اخبار جعلی به گونه‌ای دیگر ترجمه شده و به بازار شایعات دامن زده است. در یکی از این اخبار جعلی، در زیرنویس توئیت مدیرعامل تلگرام آمده است: پیام جدید مدیر تلگرام/پاول دوروف در توئیتی با اشاره به رفع فیلتر تلگرام، گفته سرعت دسترسی به تلگرام هنوز به سرعتش قبل از فیلتر نرسیده و به طور تلویحی تأیید کرده اقداماتی برای کاهش سرعتش صورت گرفته است. این درحالی است که وی هرگز به اقداماتی در این زمینه اشاره نکرده و هرگونه اظهار نظر را موکول به تحلیل‌های بیشتر کرده است.
همچنین در یکی از کانال‌های تلگرامی معاند، فیلمی با زیرنویس جعلی منتشر شد که در قالب این زیرنویس، مالک تلگرام، ایران را به پرداخت رشوه متهم کرده بود. این در حالی است که در این ویدئوی کوتاه هرگز از ایران صحبتی نشده بود و سایت‌ها و کانال‌های معاند تنها با تحریف محتوا در قالب زیرنویس فیلم، سعی در القای این اخبار جعلی به کاربران داشتند. گفتنی است با مشخص شدن واقعیت ماجرا، این ویدئو از کانال تلگرامی معاند که به انتشار این خبر پرداخته بود، حذف شد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید