Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@09:07:45 GMT

روحانی از چه کسی پاسخ می‌خواهد؟!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۱۲۸۵

روحانی از چه کسی پاسخ می‌خواهد؟!

بعد از سکوت چندین روزه روحانی در روز‌های گرم تجمعات مردمی، او از هر فرصتی برای جهت دادن اذهان عمومی از مطالبات اقتصادی، استفاده می‌کند؛ سوال این است که او در سخنرانی‌های خود به جای پاسخگویی از چه کسی پاسخ می‌خواهد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- محمد حسین مددی، * بعد از سکوت چندین روزه ریاست محترم جمهور در روز‌های گرم مطالبات و تجمعات مردمی، شاهد روز‌هایی هستیم که ایشان از هر فرصتی برای جهت دادن اذهان عمومی از مطالبات اقتصادی به جبهه گیری‌ها علیه سخنانشان استفاده میکنند!

می‌توان اینطور برداشت کرد که روحانی در این سخنرانی‌ها بجای پاسخ گویی در واقع پاسخ میخواهند! از که نمیدانم؟ آیا اختیارات اجرایی با ایشان نیست؟ ایا رییس شورای عالی امنیت ملی کس دیگری هستند که ایشان از اقداماتشان ناراضی هستند؟ و یا شاید ایشان اصلا مسئول نیستند و کس دیگری مسئول است که باید پاسخگوی سوال‌های ایشان باشند!

اما این گفته‌های آقای رییس جمهور حداقل برای ما دانشجویان حکم دم خروس و قسم حضرت عباس را دارد که اگر هر قدر هم ب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گفته‌های ایشان صادقانه و خوشبینانه بنگریم و قبول هم کنیم شاهد اختلافی عجیب بین قول و عمل ایشان خواهیم بود.

ایشان جوری از نقد انتقاد صحبت میکنندکه انگار ما دانشجویان یادمان رفته که در روز دانشجو حتی به اصرار تشکل‌های اصلاح طلب اندک توجه‌ای نشد و در کمال نا باوری دانشجویان حتی اجازه صحبت در مقابل رییس جمهورشان را نداشتند چه رسد به نقد و انتقاد! اما حتما ضرورت بسیار مهم باعث شده که ایشان را بر این مهم وادارد که حداقل در حرف از ساحت نقد دفاع کنند.

برداشت کسی که از بیرون داستان را مشاهده میکند این است که مطالبات کسانی که تجمع کرده بودند ازادی بیان و نقد بوده! و تمامی شعار‌ها درباره نبود فضای نقد سر داده شده اند و کسی هیچ دغدغه معیشتی نداشته که ایشان ضرورت دیده اند تا جایی از نقد دفاع کنند که نقد امام معصوم را بدون ایراد قلمداد شود!

اما اکنون که ایشان مدافع نقد و منتقدین هستند ما باید اسامی افرادی را که اجازه صحبت و نقد را نمیدهند و منتقدین را بزدل و بیشناسنامه میخوانند به ایشان بدهیم تا ایشان به عنوان مدافع حق نقد مردم از ایشان احقاق حق نمایند!

برای من این جای سوال است اگر کسی از فرد ثالثی بخواهد که، یک لیوان آب به او بدهد، و او در جواب از مزایای انشای، تابستان خود را چگونه گذراندید، برایش بگوید ایا به جز ارزش قائل نشدن آن فرد به شعور و شخصیت در خواست کننده آب چیز دیگری را می توان متصور شد؟
سوال اینجاست که وقتی مردمی که از سیاسیت‌های اقتصادی دولت خسته شده اند و شعار مرگ بر گرانی و تورم سر میدهند و از رییس جمهورشان تقاضای پاسخگویی دارند و ایشان حرف از نقد کردن امام زمان بزنند یعنی چه؟ ما اصلا نه اجازه قضاوت و نیت سنجی و نه تواناییش را داریم، اما نیت و هدف هر چه که باشد نشاندهنده پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم نیست! اما ورای همه این صحبت‌ها صحبت‌های اخیر رییس جمهور را متاسفانه و متاسفانه می توان شاهدی بر عدم توانایی دولت دوازدهم اداره کشور دانست! چون اگر امید هم برای اداره کشور و بهبود شرایط داشتند با ایراد صحبت‌های جنجالی فضای سیاسی کشور را متشنج نمی کردند!

اخر چه لزومی دارد وقتی کار‌ها بر وفق مراد است شما جو سیاسی کشور را متشنج کنید؟ به شخصه احساس میکنم اقای روحانی با این سخنان آب پاکی را بر روی دستان کسانی که فکر میکنند دولت ایشان و تفکر تعامل با کد خدا ثمر خواهد داد ریخته است! و می‌توان گفت: همه این صحبت‌ها برای زمان خریدن از مردم است تا بلکه از ستون امریکا به اروپا فرجی شود.


من معتقدم آقای رییس جمهور وتیم مشاورانان در عوض کردن صحنه بازی توانایی بخصوصی دارند و حال که باید پاسخگوی تلف شدن عمر و سرمایه‌های کشور را به بهانه توافق و ثمر دادن برجام باشد با فضا سازی‌های این شکلی سعی در به حاشیه بردن مطالبات و پاک گردن صورت مسیله دارند!

و فکر میکنم مباحثی مثل برجام و فیلترینگ چنان روشن باشد که حتی لازم به قلم فرسایی در این زمینه نیست! فقط همین که قبل‌ها بدست اوردن منافع اقتصادی هدف برجام بود حالا که منافع اقتصادی قابل توجهی ندارد حفظ و دستاورد خواندن برجام بگفته بعضی فقط برای خوراک داخلی و منافع سیاسی جناحیست!

و در اخر این را بگویم که ما فرزندان حضرت روح الله و مقام معظم رهبری در سنگر دانشگاه به هیچ عنوان دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم را تحت هیچ شرایطی فراموش نخواهیم کرد و به فضل الهی با تشکیل کار گروه‌های مطالبه تخصصی در این زمینه ریشه تبعیض رانت قاچاق واردات محصولات دارای مشابه داخلی حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی را خواهیم خشکاند و همانطور که پدران مان در عرصه میدانی و نظامی دشمن را در دفاع مقدس ناکام کردند به فضل الهی دشمن را در زمینه اقتصادی ناکام خواهیم کرد و این وعده حق امام امت است که ما به فضل الهی در همه زمینه‌ها امریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.

* محمد حسین مددی- مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان