Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده و مسئولیت مهمی در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران برنامه و عمل دنیای استکبار را در رسیدن به نظم جهانی منطبق با خواسته آنها، برهم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه آمادگی روبرویی با انواع تهدیدها برای کشور ما امری حیاتی است ، گفت: انقلاب اسلامی ایران به لطف خدا به سوی آرمانها و اهداف خود با سرعت حرکت می کند.

باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ضمن حفظ امنیت و اقتدار خود در منطقه حیاتی جنوب غرب آسیا به عنوان مهمترین منبع تامین انرژی به خوبی نقش ایفا می‌کند، افزود: استکبار جهانی تهدیدهای فراوانی را برای کشور ما به وجود آورده که این تهدیدها برای ما به فرصت بدل گشته است.

وی گفت: ایران در عرصه نیروهای مسلح توانسته است با برنامه ریزی دقیق نیروهای خود را به سمت اهداف و آرمان های انقلاب هدایت کند و در این زمینه به کشوری منحصر بفرد تبدیل شود.

باقری با بیان اینکه ایران با استقلال کامل تصمیم گیری های خود را براساس قانون اساسی، تدابیر رهبری و اسناد بالادستی انجام می‌دهد، افزود: دکترین امنیت ملی و دفاعی ایران اسلامی در چارچوب منافع ملی و استقلال کامل کشور تعیین می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید براساس تهدیدهای فرامنطقه ای سازماندهی شود تا در این باره دچار خسران نشویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است که باید در این باره نیز از همه فرصتها به نحو احسن استفاده کرد.

باقری به ماموریتهای متعدد نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این ماموریتهای پیچیده باعث شده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با همه تهدیدها آماده شوند و نام یک نیروی مقتدر و پای کار، برازنده کل نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یک کل بهم پیوسته و کاملا منسجم است و همه با هم یک کل معنی دار را تشکیل می دهند، گفت: انسجام و بهم پیوستگی نیروهای مسلح باعث ایجاد امنیتی پایدار در کشور شده است.

باقری طرح و برنامه در نیروهای مسلح را مغز متفکر این نیروها دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به راهبردهای حیاتی و با اقتدار این نیروها باید مجموعه های طرح و برنامه به صورت قوی و منسجم عمل کنند و دارای برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت و فکر و اندیشه باشند.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح و برنامه در نیروهای مسلح باید بهترین روش و نوع سازماندهی را داشته باشد و با برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از امکانات مسئولیت خود را انجام دهد.

باقری در پایان سخنان خود دانش محوری در برنامه ریزی را بسیار مهم دانست و گفت: همه طرح ها و برنامه ها در نیروهای مسلح باید به دانش محور شدن توجه جدی داشته باشد.


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل

جان لیمبرت، گروگان سابق سفارت آمریکا در تهران در مطلبی با اشاره به سطح تنش‌ها بین ایران و آمریکا بر لزوم گفتگو بین طرفین تاکید کرد و گفت که صحبت با ایران سخت خواهد بود؛ اما اگر بتواند هر دو طرف را از مسیر فاجعه دور نگه دارد، ارزش دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ جان لیمبرت، دیپلمات پیشین آمریکایی در مطلبی برای اندیشکده ریسپانسیبل استیت کرفت نوشت، برای چندمین بار، ایالات متحده و ایران به یک جنگ آشکار نزدیک شده اند که هیچ یک از طرفین آن را نمی‌خواهند. بر اساس این گزارش، اخیرا اسرائیلی‌ها به ساختمانی در محوطه کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند که منجر به شهادت هفت مستشار نظامی ایران شد.

در مقابل ایرانی‌ها به این نقض اماکن دیپلماتیک اعتراض کرده و با پرتاب صد‌ها پهپاد و موشک جنگی به سمت اسرائیل به آن پاسخ دادند. در این بین آمریکا با هشدار‌های فراوان به رهگیری آن‌ها کمک کرد. اسرائیلی‌ها برای نشان دادن توانایی خود، دست به یک حمله متقابل زدند. به نظر می‌رسد که این مبادله تا دور بعدی فعلا پایان یافته است.

دیر یا زود، اگر آمریکا و جمهوری اسلامی می‌خواهند از این درگیری باخت-باخت اجتناب کنند، باید شروع به گفتگو کنند. ۴۵سال اتهام و نکوهش از سمت دو طرف، دستاوردی برایشان به ارمغان نیاورده است. همچنین برای دولت‌های متوالی ایالات متحده، ایران همچنان معما است و معما باقی خواهد ماند.

با الهام از تروتسکی می‌توان گفت «شما ممکن است کاری با ایران نداشته باشید. اما ایران با شما کار دارد.» برای ایران، آمریکا یک مشغله ذهنی باقی می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران نیز نشان داده که بعد از چهل و پنج سال جایگاه خود را حفظ کرده است. حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید با جمهوری اسلامی صحبت کنیم، در حالی که اصل سیاست جمهوری اسلامی به قول یکی از مقامات ایرانی «مخالفت با آمریکا» است؟

جان لیمبرت ادامه می‌دهد: «ما باید صحبت کنیم، زیرا صحبت کردن (و گوش دادن) به دشمن به معنای تامین منافع ملی ما از طریق برقراری ارتباط است. حرف زدن هرگز به معنای تایید یا حمایت نیست.» تا امروز که دو طرف با هم صحبت نکرده اند، چه اتفاقی افتاده است؟ یا به عنوان مثال وقتی نمایندگان جمهوری اسلامی در جلسات از ملاقات حضوری با همتایان آمریکایی خود اجتناب می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

هر گاه دو طرف، همسایه ها، اقوام، کشور‌ها به هر دلیلی نتوانند با هم صحبت کنند، هر یک از طرفین برای دیگری به طور همزمان تبدیل به مافوق بشر می‌شوند که قادر به هر کاری است. در این صورت، یک ایران مافوق بشر می‌تواند در عرض چند هفته سلاح هسته‌ای بسازد و تحویل دهد، نیرو‌های محور مقاومت را برای انجام ماموریت هایش در هر جایی تقویت و امپراتوری‌های قدرتمند ایرانی دوران یونان و روم را بازسازی کند.

از سوی دیگر، ایالات متحده مافوق بشر نیز می‌تواند سیاست مداخله در رویداد‌های ایران را به شکل دیگری ادامه دهد. در یک سطح، سیاستمداران تهران و واشنگتن به دنبال اجتناب از جنگ ایران و آمریکا هستند. ایران نمی‌خواهد جنگ بزرگ، اوضاع را در این کشور به‌هم ریزد و در واشنگتن، هر دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه می‌دانستند که «جنگ احمقانه دیگر» در خاورمیانه یک بازنده سیاسی به همراه دارد.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ در برابر چنین جنگ‌هایی مقاومت کرد و پیام او قدرتمند بود. اگرچه او به طرز احمقانه‌ای توافق هسته‌ای ایران را رها کرد و تهدیدی عجیب برای زدن «۵۲ مکان تاریخی» در ایران مطرح کرد، اما به وضوح شکی برای پرهیز از جنگ نداشت. زمانی که مشاور امنیت ملی‌اش او را به سمت رویارویی سوق داد، وی را اخراج کرد.

آیا نخست وزیر بنیامین نتانیاهو می‌خواهد ایالات متحده را وارد جنگ با ایران کند؟ به نظر می‌رسد که او در پی حفظ خود در قدرت است. جنگ‌ها اغلب با بیان اینکه هر دو طرف خواهان صلح هستند، آغاز می‌شود. اما محاسبات نادرست یا دست کم گرفتن طرف مقابل و اقدامات شخص ثالث می‌تواند کشوری را به سمتی سوق دهد که خود می‌داند ویرانگر است. لیمبرت در نهایت تاکید کرد که صحبت با جمهوری اسلامی سخت خواهد بود، اما اگر بتواند هر دو طرف را از مسیر فاجعه دور نگه دارد، ارزش دارد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل