Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@16:59:13 GMT

ابراز شرمندگی پاپ از رسوایی جنسی کشیش‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۴۸۵۵

ابراز شرمندگی پاپ از رسوایی جنسی کشیش‌ها

 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان که به شیلی سفر کرده است روز سه شنبه در نخستین اظهارات خود در این کشور درباره بحرانی که به اعتبار کلیسای کاتولیک لطمه زده است گفت بابت رسوایی سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان در شیلی «احساس درد و شرمساری» می کند.

پاپ فرانسیس در نخستین سخنرانی رسمی خود در سفر به شیلی در حضور میشله باشله، رئیس جمهور شیلی و دیگر مقامات این کشور و دیپلمات های خارجی این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ چند ساعت پیش از ورود پاپ فرانسیس به شیلی، معترضان به سوء استفاده‌های جنسی کشیش‌ها خواستار تحریم سوء استفاده کنندگان و هر کسی شدند که اقدامات آن‌ها را لاپوشانی کرده است.

موضوع سوء استفاده جنسی در شیلی بحثی حساس است که بخشی از آن به خاطر تصمیم پاپ برای انتصاب یک اسقف دارای روابط نزدیک با اصلی‌ترین سوء استفاده کننده این کشور است.

خوان کارلوس کروز یکی از قربانیان فرناندو کارادیما کشیشی که به سوء استفاده جنسی متهم است، گفت: «اکنون زمان درخواست عفو برای سوء استفاده کنندگان نیست، بلکه زمان آن است که پاپ دست به اقدام بزند. اگر او نمی‌تواند اسقف‌های دارای فساد اخلاقی را زندانی کند، حداقل آن‌ها را برکنار کند.»

حمله به چندین کلیسای کاتولیک در روز‌های اخیر بر تنش‌های مرتبط با سفر پاپ یه شیلی افزوده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سروان روح الله قنبری افزود: بامداد امروز و در پی برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در فلکه ورودی شهر باشت به سمت چرام، بلافاصله ماموران گشت راهور و انتظامی به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه این حادثه ۴۴ دقیقه بامداد امروز(شنبه) اتفاق افتاد بیان کرد: در این سانحه رانندگی راننده و سرنشین خودرو سواری ۴۰۵ جان باخت. قنبری ابراز کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان راهور و در حال بررسی است. وی تصریح کرد: به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم. سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی تماسی با مرکز ارتباطات‌ اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ مبنی بر برخورد یک دستگاه پژو۴۰۵ با پایه شبکه برق بلافاصله نیروهای اورژانس۱۱۵ جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌ های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند. محمد امین نیکویی نژاد ابراز کرد: در این حادثه متأسّفانه قبل از رسیدن نیروهای اورژانس به محل، سرنشینان خودروی پژو ۲ جوان ۲۰ و ۲۲ ساله به علت شدت حادثه در صحنه جان باخته بودند. شهرستان ۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم