Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست هم اندیشی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تحولات خوبی در حوزه های مختلف این اداره صورت پذیرفته است، افزود: در این تحولات نقش بخش خصوصی نیز تاثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وفایی با اشاره به رشد 25 تا 30 درصدی گردشگران داخلی و خارجی استان نسبت به سالهای گذشته تصریح کرد: ورود هرچه بیشتر گردشگران منوط به تعامل و یگانگی دفاتر خدمات مسافرتی است که امیدواریم این همکاری افزایش یابد.


وی با اشاره به تشکیل تشکل های تاسیسات گردشگری تا قبل از پایان سالجاری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز ب هستند و هیچ فعالیت گردشگری موثری انجام نمی دهند به نفع دیگران از صحنه گردشگری استان حذف می شوند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به تبلیغات غیر مجاز تعدادی از راهنمایان گردشگری تاکید کرد: با راهنمایانی که بدون مجوز اقدام به راه اندازی تور می کنند برخورد خواهد شد.


وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت هواپیمایی ترکیش جهت تبلیغات جاذبه های گردشگری کرمان در پروازهای این شرکت افزود: این قرارداد با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور منعقد شده است.


وفایی با بیان اینکه روز جهانی گردشگری در سال 97 با نام کرمان برگزار می شود، بیان کرد: روز جهانی گردشگری در سال اینده با حضور کارشناسان سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به آثار جهانی این استان که موجب جذب گردشگران خارجی و ارتقا صنعت گردشگری استان شده است گفت: کشور ایران به لحاظ تعداد اثار تاریخی طبیعی و فرهنگی در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.
محمد جهانشاهی افزود: در چندسال اخیر صنعت و معدن و کشاورزی این استان در اولویت اقتصادی قرار داشتند در حالیکه امروز صنعت گردشگری این نقش را به خوبی ایفا کرده است.


وی با بیان اینکه رویکرد دفاتر خدمات مسافرتی استان ضعیف است تصریح کرد: متاسفانه 70 درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان فعالیت موثری درحوزه گردشگری انجام نمی دهند.


وی با اشاره به نبود همکاری و تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی گفت: بدون شک همکاری هر چه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به ادامه موفقیت های حوزه گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.


جهانشاهی به تشکیل تشکل های حرفه ای تاسیسات گردشگری تا قبل از نوروز97 اشاره کرد و گفت: برای انسجام و هماهنگی در زمینه فعالیت های گردشگری باید تمام تاسیسات گردشگری اعم هتلها، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های بین راهی و غیره از انجمن صنفی به تشکل حرفه ای تبدیل شوند.

انتهای پیام/س

 

راه اندازی 160 اقامتگاه بوم گردی در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است