Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:16:02 GMT

رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره برجام و سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۷۲۶

رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره برجام و سوریه

سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف وزرای خارجه دو کشور روسیه و ایران امروز سه شنبه در تماسی تلفنی به بررسی برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

خبرگزاری مهر: وزرای خارجه روسیه و ایران در تماسی تلفنی درباره برجام، سوریه و نیز پیش نویس نظام حقوقی دریای خزر گفتگو کردند.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف وزرای خارجه دو کشور روسیه و ایران امروز سه شنبه در تماسی تلفنی به بررسی برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرفین در جریان این تماس تلفنی درباره حل و فصل بحران سوریه و نیز توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» به تبادل نظر پرداختند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: وزرای خارجه روسیه و ایران درباره گستره‌ای از مسائل بین المللی از قبیل: برگزاری کنگره ملّی سوریه در شهر سوچی، آخرین وضعیت برجام و نیز پیش نویس نظام حقوقی دریای خزر با یکدیگر گفتگو کردند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003EyV

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد