Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدسعید شاهرخی عصر سه شنبه در نشست مشترک با فعالان فرهنگی، اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه شهرستام ملایر افزود: سمن های فعال به عنوان نماینده نخبگان می توانند در پیشبرد اهداف دولت اثرگذار باشند و در این راستا توسعه کمی و کیفی سمن ها در دستور کار دولت است.
وی با اشاره به فعالیت 415 سمن در سطح استان همدان بیان کرد: دستگاه های اجرایی مکلف هستند برون سپاری کنند و تا حد امکان از توان و ظرفیت سمن ها بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاهرخی با تاکید بر اینکه نحوه همکاری مستمر مدیران با سمن ها باید اصلاح شود، افزود: در دولت تدبیر و امید یکی از سیاست های جدی توسعه کمی و کیفی و کمک از توان آنها است که در این زمینه اعتبارات خوبی برای سمن ها داریم.
وی سمن ها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر را سرمایه های اجتماعی کشور دانست و گفت: هر آنچه در توان داریم باید سرمایه های اجتماعی را ارتقا دهیم، چراکه در برخی مواقع این سرمایه ها آسیب دیده اند.
وی با اشاره به اولویت دولت در کاهش آسیب های اجتماعی، بر لزوم ورود جدی همه دستگاه های اجرایی و نهادها در این حوزه تاکید کرد و افزود: همانگونه که بر توسعه کمی و کیفی احزاب سیاسی تاکید داریم، توجه به حوزه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد نیز در اولویت ما است و باید تقویت شوند.
معاون استاندار همدان همچنین توجه به جوانان و بانوان را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت بانوان را باید به عنوان یک باور بدانیم، در غیر اینصورت نیمی از ظرفیت را کنار گذاشته ایم و این خود یک خسران و ضرر است.
شاهرخی همچنین به راه اندازی هیات اندیشه ورز جوانان در استان اشاره و اظهار کرد: در این هیات و مجمع مشورتی جوانان باید راهکارهای عملی ایفای نقش و جایگاه جوانان و بانوان بررسی و عملیاتی کنیم.
وی در عین حال نقش ارزشمند و اثرگذار اصحاب رسانه را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید ارتباط مستمر خود را با رسانه ها تقویت و از این طریق خدمات دولت و عملکرد حوزه خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی روابط عمومی های استان را در دستور کار داریم، افزود: آغاز فعالیت 20 سمن در ملایر موجب خرسندی است و ملایر یکی از شهرستان های پیشرو در فعالیت سمن ها است.
شاهرخی ادامه داد: نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی بی بدیل است که هر اندازه زمینه برای ایفای نقش مهیا باشد، کشور شاهد رشد و توسعه بیشتری خواهد بود.

**آغاز فعالیت 20 سمن در ملایر
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز بر ضرورت ایجاد تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برای کمک به جامعه از نظر نیازهای موجود تاکید کرد و گفت: تاکنون 23 موسسه مردم نهاد به صورت رسمی و قانونی در ملایر ایجاد شده که تنها 12 مورد آنها فعال بوده اند.
عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه 35 موسسه نیز ثبت نام کرده اند و متقاضی فعالیت در حوزه های مختلف هستند؛ اظهار کرد: امروز 20 موسسه و سمن فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.
وی با تاکید بر اینکه از این ظرفیت بزرگ اجتماعی باید برای حل مشکلات و ارتقای ظرفیت فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم، افزود: سمن های جدید در حوزه جوانان، آسیب های اجتماعی، مواد مخدر، گردشگری، فرهنگی، محیط زیست و حوزه های هنری فعالیت می کنند که این فعالیت ها باید موجب هم افزایی بیشتر و تشویق افراد شود.
رضایی با بیان اینکه این ظرفیت هم اکنون در ملایر مهیا است، اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز سمن ها تخصصی بودن و غیر سیاسی بودن آنها است که با علاقه و انگیزه باید بتوانند گام های موثری بردارند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست بیان کرد: تعداد سمن ها از سال 92 تاکنون از 12 مورد به 110 مورد تا پایان سال جاری خواهد رسید.
رسول منعم با بیان اینکه جوانان یک سوم جمعیت استان را تشکیل داده اند، افزود: تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به 26 هزار جوان در استان همدان پرداخت شده که رشدی 30 درصدی داشته است.
در این نشست نمایندگان سمن ها، فعالان فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه دغدغه ها و مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.
حدود 42 سمن در ملایر ثبت شده است.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان واقع در غرب کشور واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود