Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- «فیصل مقداد» معاون وزیر امورخارجه سوریه گفت: نقشه جدید آمریکا برای سوریه مانند همه توطئه های پیشین این کشور با شکست روبه رو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مقداد روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه المیادین، اظهار داشت: این اقدام امریکا، دمشق را غافلگیر نکرده زیرا با دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه هماهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ملت سوریه سرنوشت کشور خود را تعیین خواهد کرد و این کشور اکنون اراده قوی و مصمم تری برای به شکست کشاندن توطئه های جدید آمریکا دارد.
معاون وزیر امورخارجه سوریه ادامه داد: تهدیدهای آمریکا هرچه باشد، سوریه بر آزاد سازی همه سرزمین خود از دست تروریسم و مزدوران آن تاکید دارد.
مقداد بیان کرد: ارتش سوریه می تواند به همه خاک کشورش دست یابد و یکپارچگی این سرزمین را حفظ خواهد کرد.
وی گفت: کسانی که فکر می کنند می توانند تمامیت ارضی سوریه را زیر سئوال ببرند در توهم به سر می برند.
مقداد اضافه کرد: واشنگتن از توطئه و تاکتیک هایی استفاده می کند که ثبات جهانی را خدشه دار خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مواضع سوریه جدی و با احترام کامل به تمامیت ارضی کشورش و هماهنگ با قوانین بین المللی است.
وی ادامه داد: مواضع دمشق و مسکو درباره محکومیت بی احترامی آمریکا به قطعنامه های شورای امنیت با هم مطابق است.
معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه نیروهای مورد حمایت واشنگتن هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، افزود: نیروهای نظامی که توسط آمریکا تشکیل شده به گروه تروریستی داعش پیوستند.
مقداد بیان کرد: وجود هر نیروی خارجی در سوریه با اهداف دولت این کشور در تضاد است، بویژه نیروهای امریکایی و ترکی که تجاوز و حضور غیرقانونی دارند و دمشق با آن به عنوان تجاوزگر به خاک خود رفتار می کند.
وی به مواضع اخیر ترکیه درباره تصمیم امریکا، گفت: این مواضع فقط رسانه ای است و نمی توان به آن اعتماد کرد زیرا نظام ترکیه مسئول ورود تروریسم به سوریه است.
وزارت امورخارجه سوریه همچنین روز گذشته (دوشنبه)در بیانیه ای، تصمیم آمریکا برای ایجاد گروه های مسلح تروریستی جدید در شمال شرق این کشور را محکوم کرد.
آمریکا در نظر دارد با همکاری گروه های معارض سوری نیروی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در شمال شرق این کشور تشکیل دهد.
این نیروها قرار است که در مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و در کنار رودخانه فرات مستقر شوند.
ارتش سوریه در هفت سال گذشته با گروه های مختلف تروریستی که از سوی آمریکا، عربستان، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورهای منطقه حمایت می شوند، در حال جنگ است.
خاورم**8005*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد