Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@15:02:53 GMT

درمان ۷ بیماری با مصرف آجیل

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۱۲۴

درمان ۷ بیماری با مصرف آجیل

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، صرف منظم آجیل منافع زیادی برای شما دارد، کنترل کننده کلسترول است و می تواند فواید زیادی برای قلب تان داشته باشد.

انواع آجیل شامل اسیدهای چرب غیر اشباع و دیگر مواد مغذی مانند ویتامین ها، پروتئین، فیبر و ... هستند که می توانند سدی در برابر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها و بیماری های قلبی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش التهاب:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آوای سلامت، گردو علاوه بر این که حاوی میزان زیادی از آنتی اکسیدان ها است، در محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی که می تواند منجر به بیماری های قلبی، سرطان و پیری زودرس شود، نقش مهمی دارد. گردو ثروتمندترین آجیل از نظر داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ است که به مبارزه با تورم و التهاب می رود. گردو همچنین حاوی منگنز است که می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را تا حدی کاهش دهد.

افزایش سلامت روده:

بادام حاوی سه گرم فیبر در هر سه اونس است و غنی ترین آجیل از نظر داشتن ویتامینEبه شمار می رود. مصرف منظم بادام همچنین در کاهش وزن موثر است. تحقیقات نشان می دهد کسانی که این آجیل را مرتب مصرف می کنند، نباید نگران بالا رفتن قند خون خود باشند. بادام حتی محافظ روده است و آنهم با افزایش باکتری های خوب و تقویت سیستم ایمنی بدن.

بهبوددهنده سطح حافظه:

بادام زمینی غنی از روی و آهن است و منجر به جلوگیری از بروز کم خونی می شود ضمن این که به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بادام زمینی همچنین منبع خوبی از منیزیم است و هر اونس از آن ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به منیزیوم را تامین می کند. مصرف منیزیم با بهبود سطح حافظه و محافظت در برابر از دست دادن حافظه ارتباط دارد.

بهبود سطح خلق و خوی:

پسته بسیار کم کالری است و در هر اونس تنها ۴ کالری دارد. خوردن پسته با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه نیز در ارتباط است چون تنفس را بازتر می کند. پسته سرشار از آنتی اکسیدانی به نام گاماتوکوفرول است که به سلامت سیستم عصبی کمک می کند. ضمنا پسته حاوی ویتامین ب ۶ است که با بهبود خلق و خوی و تقویت سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارد.

مدیریت دیابت:

سطح بالایی از چربی های اشباع نشده در این آجیل است که می تواند منجر به بهبود سلامت قلب و عروق و بهبود کنترل دیابت نوع ۲ شود. فندق همچنین غنی از ویتامینEاست که منجر به جلوگیری از بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می شود ضمن این که از سلامت پوست حفاظت می کند و منجر به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل می شود.

کاهنده علائم افسردگی:

سلنیوم موجود در کشمش به سلامت پوست کمک می کند. کشمش همچنین حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های آ و ب است و منجر به کاهش علائم افسردگی و مشکلات عصبی می شود.

کاهنده کلسترول بد:

مصرف این آجیل منجر به محافظت در برابر سرطان پروستات می شود، تقویت کننده مثانه است، و نقش پیشگیری کننده از پوکی استخوان دارد. تخمه کدو سرشار از منیزیوم است و به خاطر وجود فیتواسترول ها؛ سطح کلسترول ال دی ال را کاهش می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!

آفتاب‌‌نیوز :

برای شروع روز باید به غذا‌هایی که می‌خورید اهمیت بدهید. بهتر است روز خود را با کربوهیدرات شروع نکنید، بلکه با چربی‌های خوب یا پروتئین جایگزین کنید که قند را تثبیت می‌کند و خلق و خوی بهتری به شما می‌دهد.

 در ادامه شش غذا که توصیه می‌شود برای تثبیت سطح قند خون با معده خالی بخورید آورده می‌شود.

جو کامل

مصرف جو کامل برای کنترل قند خون مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی بتا گلوکان است. این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می‌دهد که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می‌اندازد. غذا‌هایی مانند جو با شاخص گلیسمی پایین برای حفظ سطح قند خون ثابت ترجیح داده می‌شوند.

جو

جو به دلیل داشتن بتا گلوکان در تثبیت قند خون موثر است. این فیبر حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا کاهش می‌دهد.

حبوبات

غذا‌هایی مانند عدس و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که هر دو برای کاهش سرعت جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سریع قند خون بسیار مهم هستند.

آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل‌ها ترکیب خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این اجزا با هم کار می‌کنند تا هضم را کند کرده و سطح قند خون را تثبیت کنند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

سبزیجات غیرنشاسته‌ای

هویج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات غیر نشاسته‌ای مواد مغذی ضروری را بدون بار قند قابل توجهی فراهم می‌کنند و برای مدیریت قند خون ایده آل هستند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

ملاحظات و خطرات بالقوه

بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر رژیم غذایی برای نیاز‌ها و شرایط خاص سلامتی شما مناسب است. برخی عوامل دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

حساسیت دستگاه گوارش: افرادی که تازه به رژیم‌های غذایی پر فیبر می‌پردازند ممکن است دچار نفخ یا گاز معده شوند. توصیه می‌شود مصرف فیبر را به تدریج افزایش دهید تا سیستم گوارشی تنظیم شود.

شرایط موجود: افراد مبتلا به دیابت باید هنگام امتحان غذا‌های جدید سطح قند خون خود را کنترل کنند. در حالی که غذا‌های ذکر شده به طور کلی برای کنترل قند خون مفید هستند، واکنش‌های فردی می‌تواند متفاوت باشد.

آلرژی‌ها و تداخلات: آجیل آلرژن‌های رایجی هستند و برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از آن‌ها داشته باشند. علاوه بر این، غذا‌های غنی از فیبر می‌توانند در جذب برخی دارو‌ها اختلال ایجاد کنند، بنابراین زمان مصرف دارو و وعده غذایی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب