Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- روزنامه «الجریده » تونس نوشت: طی هفته های اخیر چندین طرف خارجی سعی در ایجاد آشوب در الجزایر و تحریک اقوام آمازیغی برای جدا شدن از الجزایر داشتند اما با هماهنگی های امنیتی تونس با الجزایر، این طرح با شکست مواجه شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، الجریده نوشت:الجزایر همزمان با آغاز سال جدید آمازیغی (12 ژانویه) موفق شد یک توطئه برای ایجاد هرج و مرج و آشوب را ناکام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه افزود: چندین طرف خارجی سعی در شعله ور کردن آتش بحران در مرزهای الجزایر با مالی، لیبی و تونس داشتند اما هوشیاری سازمان اطلاعات و امنیت الجزایر و همکاری امنیتی تونس مانع تحقق این هدف شد.
الجریده در ادامه به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه تونسی نوشت:گروهی از افراد مسلح با تابعیت کشورهای مختلف که اکثریت آن ها از آمازیغ های لیبی بودند ، تحت فرماندهی یک الجزایری سعی داشتند از لیبی به سمت تونس بروند و از آنجا خود را به الجزایر برسانند و طرح استقلال و جدایی منطقه قبایل (منطقه محل سکونت آمازیع ها در شرق پایتخت الجزایر ) را پیش ببرند اما نیروهای امنیتی تونس متوجه آن ها شدند و با کمک نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و هماهنگی الجزایر، با آن ها در مرزهای تونس با لیبی درگیر شدند که در جریان این درگیری سرکرده آن ها کشته و شماری از عناصر آن نیز دستگیر شدند .
این روزنامه تونسی در مورد افراد دستگیر شده نوشت: آن ها در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند و قرار است به زودی به الجزایر منتقل شوند . انتقال این افراد به الجزایر، یکی از مطالبی بود که در جریان دیدار اخیر«لطفی براهم»وزیر کشور تونس از الجزایر در مورد آن بحث و گفت و گو شد .
الجریده در ادامه نوشت: برنامه برای ناامن کردن الجزایر منحصر به این نمی شد بلکه یک گروه قرار بود همزمان در جنوب الجزایر فعالیت هایی در جهت جدایی منطقه صحرا از شمال این کشورانجام دهند ؛ در این چارچوب، برخی طرف ها در حال مجهز کردن گروهی از ساکنان جنوب الجزایر به انواع اسلحه و تجهیزات نظامی از طریق خاک لیبی بودند و از برخی کشورهای منطقه و همچنین رژیم صهیوینستی کمک می گرفتند اما دستگاه اطلاعاتی الجزایر متوجه این طرح شد .در این میان «عبدالسلام طرمون» سرکرده گروه تروریستی «جنبش فرزندان صحرا برای عدالت» که گروهی نزدیک به القاعده است، و در این راه تلاش می کرد ،در لیبی همراه با چند تن از همراهانش کشته شد.طرمون یکی از تروریست های مشهور و تحت تعقیب بین المللی و همچنین تحت تعقیب نیروهای امنیتی الجزایر بود و در چندین عملیات تروریستی ضد ارتش الجزایر دست داشت.
گفته می شود محموله های اسلحه ای که ارتش الجزایر پیوسته آن را در مرزهای شرقی اش کشف و ضبط می کند، برای گروه فرزندان صحرا در جنوب الجزایر ارسال می شود.
الجریده همچنین نوشت: اخیرا هیاتی از جنبش های ازوادی به آمریکا رفت و با اعضای شورای امنیت دیدار کرد تا در مورد موضع گیری خود در مورد توافق صلح و آشتی میان دولت مالی و جنبش های ازوادی در الجزایر سخن بگویند و در این میان آن ها در مورد موضوعاتی مانند اردوگاه ها در شمال مالی و بازگشت پناهجویان و سرشماری ساکنان شمال مالی سخن گفتند که الجزایر آن را تلاش برای بین المللی کردن مساله ازواد دانست، گروهی که خواستار خودمختاری هستند .
پایگاه خبری رای الیوم نیز نوشت:آمریکا طرحی در خصوص منطقه شمال آفریقا دارد که بر اساس آن می خواهد با تحریک مذاهب و نژادهای مختلف، سناریو سوریه را در الجزایر و مغرب اجرا و این دو کشور را تجزیه کند.
ازواد منطقه ای در شمال مالی است.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم