Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انديشکده «گروه بين‌المللي بحران» در گزارشي با بررسي دومين سال اجراي برجام، نوشت: اروپا مي بايست فراي حمايت لفظي از برجام رفته و بقاي آنرا با ايجاد يک چتر حمايتي از تجارتش در صورت وضع تحريم هاي ثانويه آمريکا، تضمين کند.
در اين گزارش 34 صفحه‌اي آمده است: تصميم کاخ سفيد (براي تمديد معافيت تحريمي ايران) کمي بيشتر از يک تعويق نيست؛ شرايطي که ترامپ اصرار به برقراري آن دارد، مغاير با برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاکنندگان ديگر اين توافق مي بايست در اين مدت اين کشور را تشويق به ماندن در توافق کرده و درعين حال به دنبال راه هايي براي پايدار کردن آن بدون توجه به اقدامات آمريکا باشند.
اين گزارش مي‌افزايد: از دست رفتن اين توافق، بحراني را شعله ور خواهد کرد که مي تواند منجر به عميق تر شدن تنش ها در اين منطقه پرآشوب شده و ضربه سختي به ديپلماسي چندجانبه و رژيم منع گسترش بزند.
در بخش ديگر اين گزارش آمده است: تهران به نوبه خود به توافق پايبند بوده [...] اما ممکن است صبرش به پايان برسد؛ چراکه موقعيت ديپلماتيک مناسب ايران در خارج، اوضاع در داخل کشور را بهبود نبخشيده است.
اين انديشکده مي‌افزايد: دولت ترامپ مي خواهد که هماهنگ با شرکاي اروپايي خود عمل کند، اما نه به هر قيمتي و ممکن است درصورت مخالفت اروپا، بخواهد راه خودش را برود. وضع تحريم هاي ثانويه آمريکا بر شرکت هاي اروپايي که با ايران تجارت مي کنند، مي تواند آن ها را با انتخاب ميان سرمايه گذاري و تجارتِ هنوز محدودشان با ايران يا به خطر انداختن دسترسي‌شان به بازار بسيار بزرگتر و سودآورتر آمريکا مواجه کند.
اين گزارش ادامه مي‌دهد: طبق يک نظرسنجي ويژه که گروه بين المللي بحران از بيش از 60 مدير ارشد در شرکت هاي فرامليتي که به صورت فعال به دنبال سرمايه‌گذاري در ايران هستند، انجام داده است، ايجاد يک چتر حمايتي در برابر تحريم‌هاي ثانويه آمريکا قابل دستيابي است، چنانچه ايران به تعهداتش طبق برجام پايبند بماند.
اين گزارش در بخش ديگري مي‌افزايد: تاکنون اروپا با احتياط از برداشتن قدمي که ممکن است به جنگ تجاري با آمريکا بيانجامد پرهيز کرده، اما اکنون ممکن است احساس کند در صورت از بين رفتن برجام، امنيت‌اش در خطر است. اروپا همچنين مي بايست به قراردادهايي دوجانبه سرمايه گذاري در اقتصاد ايران و شراکت طولاني مدت در حوزه انرژي با تهران دست يابد، درحالي که به تعامل ديپلماتيک با ايران در مورد سياست هاي منطقه اي و مسائل مربوط به حقوق بشر مي پردازد.
در ادامه اين تحليل آمده است: ايران نيز به نوبه خود مي بايست گام هايي را بردارد. تهران مي بايست مشکلات داخلي اقتصادش را به خصوص با توسعه استاندارد هاي بانکي و ايجاد يک فضاي کاري شفاف تر و مبارزه با فاسد،حل کند. اين نه تنها براي جذب فن آوري و سرمايه خارجي مهم است، بلکه براي پرداختن به نارضايتي عمومي هم ضرورت دارد.
به گزارش ايرنا، در ادامه اين گزارش آمده است: اين نکته که برجام به رغم خصومت ترامپ، بيشتر از ديگر توافقات چندجانبه آمريکا در اين مدت به حيات خود ادامه داده، خود شاهدي است بر سودمندي و استحکام اين توافق [...] اما ديگر امضا کنندگان نبايد بر اين گمان باشند که برجام مي تواند در برابر تهاجمات بيشتر دوام آورد. پيش از آن که دير شود، آنان بايد از آن به صورت فعالانه دفاع کنند.
در بخش پاياني گزارش آمده است: همزمان که کشورهاي اروپايي تلاش دارند تا دولت ترامپ را متقاعد به پايبندي به برجام کنند، ضروري است که آماده حرکت فراي گفتمان سياسي بيهوده و اغلب غيرسازنده واشنگتن باشند و تمام تلاش خود را به کار گيرند تا توافق را با يا بدون حضور فعال آمريکا، حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم