Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@19:40:12 GMT

اولویت کارگروه دستمزد شورای عالی کار اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۱۲۵

پول‌نیوز - نماینده کارگران در شورای عالی کار، بررسی نحوه تامین سبد معیشت کارگران و راه‌های حمایت از تولیدکنندگان را در اولویت کارگروه دستمزد شورای عالی کار عنوان کرد.

علی خدایی درباره آخرین وضعیت بررسی سبد معیشت کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: کارگروه دستمزد فعالیت خود را دنبال می‌کند و چگونگی تامین سبد معیشت خانوارها را مدنظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کارفرماها نظرشان این است که بخشی از هزینه‌های سبد معیشت را دولت برعهده بگیرد. از آنجایی که دولت در مناسبات مزدی ما خود به عنوان کارفرما مطرح است، موضع ما به عنوان نمایندگان گروه کارگری با توجه به اینکه با دو کارفرمای بزرگ و کوچک در حال مذاکره هستیم، تامین سبد معیشت است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: طبعا هر کدام از دو شریک اجتماعی ما بخشی از این هزینه‌ها را برعهده بگیرند هیچ تفاوتی نمی‌کند، خواسته ما این است که دولت از تولیدکنندگان حمایت کند و این حمایت را در قالب‌های مختلف از جمله بخشودگی مالیاتی نشان بدهد تا دستمزد به اندازه ارزش واقعی خود افزایش یابد.

خدایی درباره دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که سال گذشته به عنوان رقم سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری در شورای عالی کار پذیرفته شد، گفت: انتظار نداریم که از طریق یک روش غیرمنطقی به این عدد برسیم چون وارد کردن شوک در بازار فعلی بدون فراهم کردن مقدمات می‌تواند نتیجه معکوس بدهد و بخشی از کارگران شغل خود را از دست بدهند.

این مقام مسئول کارگری ادامه داد: درصددیم تا یک سیر منطقی را دنبال کنیم  و اولین هدفمان این است که در مرحله اول و در شرایط فعلی به هیچ وجه کاهش قدرت خرید نداشته باشیم و افزایش دستمزد به نحوی باشد که کلیه هزینه‌های ریالی تحمیل شده سال جاری را پوشش بدهد و در مرحله دوم به توافق سر برنامه‌ای برسیم که طی چند سال فاصله عمیقی که بین دستمزد و هزینه‌های سبد معیشت ایجاد شده از بین برود و شروع این کار از امسال باشد تا بخشی از هزینه‌ها را امسال و بخشی دیگر را طی سالهای آینده جبران کنیم و به تعریف مشخصی از حداقل‌های قانونی زندگی کارگران برسیم.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه