Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف طبس گفت: با اجرای طرح مهر تندرستی تعداد چهار فقره موقوفه به نیت دارو و درمان به‌صورت متمرکز اجرای نیت شده است که در مجموع مبلغ ۷۰ میلیون ریال به افراد نیازمندی و بیماران پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اوقاف خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام دادخدا خدایی با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و مراقبت لازم از این امانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص کمک به بیماران بی‌بضاعت تصریح کرد: طرح مهر تندرستی بر اساس ابلاغیه‏‌های ارسال‌شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در طبس اجرایی می‌شود و شمار زیادی از واقفان، خیراندیشان، مردم و مسؤولان در این زمینه با نیات جدید وقف که سلامت، بهداشت و درمان است، آشنا می‌شوند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود: طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات دارو و درمان و مراکز درمانی و پزشکی، با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف برگزار می‌شود.

 

خدایی ادامه داد: با اجرای طرح مهر تندرستی تعداد 4 فقره موقوفه به نیت دارو و درمان به‌صورت متمرکز اجرای نیت شده است که در مجموع مبلغ 70 میلیون ریال به افراد نیازمندی و بیمارانی که از طریق اداره بهزیستی طبس و سایر مؤسسات خیریه معرفی شده بودند، پرداخت شد.

 

وی عنوان داشت: با توجه به تنوع نیازهای جامعه در هر برهه از زمان بهتر است که واقفین وقف عام کنند تا منافع حاصل از موقوفه مطابق با نیاز آن زمان هزینه شود و هم‌اکنون یکی از نیازهای ضروری جامعه، توجه به هزینه گزاف دارو و درمان به‌خصوص در بیماری‌های خاص و سرطان بوده که وقف یکی از بهترین روش‌ها و راهکارهای کاستن اثرات این معضل و کمک مداوم به این‌گونه بیماران در تأمین هزینه‌های دارو و درمان است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به اهمیت و جایگاه والای وقف در مکتب اسلام بیان کرد: چنانچه فرهنگ وقف شایسته احیا شود هم نیازهای مادی و هم نیازهای معنوی رفع می‌شود و چنانچه این فرهنگ به‌درستی نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی مؤثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده اعتقاد به فاصله‌گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می‌دانند در سوق دادن برخی خانواده‌ها و زوجین به سمت سقط جنین تأثیرگذار است.
خزعلی افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد.
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی بین زوجین و خانواده‌ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین ‌می‌روند را یادآور شد و گفت: آن‌هایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آن‌ها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان