Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار به منظور اجرای دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از سامانه کارا رونمایی کرد که در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گیرد.

به گفته وی متقاضیان راه اندازی کسب و کار اعم از کارآفرینان و سرمایه گذاران خرد و کلان می‌توانند با مراجعه به سامانه Kara.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir مراحل ثبت نام و ارائه طرح‌های اشتغال خود به صورت الکترونیکی را دنبال کنند.

لازم به ذکر است که طرح‌های ثبت شده در طول یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند و به افراد متقاضی سه ماه فرصت داده می‌شود تا مدارک مورد نیاز را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند.

به طور کلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتوجه به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار به منابع صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات را برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته است.

 در این میان رسته‌های شغلی اولویت دار در استان‌های مختلف در بخش صنعت شامل پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی، مبلمان، فرش دستباف و دستبافه ها، بسته بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی، ساخت ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی، فرآوری محصولات معدنی و صنایع دستی می‌شود.

رسته‌های اولویت دار در بخش کشاورزی نیز شامل تولید زعفران و گیاهان دارویی، سردخانه و نگهداری محصولات، پرورش دام سبک، فرآوری و کشت سیب زمینی، پرورش و فرآوری طیور، شیلات، فرآوری پسته، محصولات گلخانه ای، فرآوری خرما و میوه‌های گرمسیری، زنبورداری و فرآوری عسل و زیتون، خدمات توسعه کشت نهال و بذر، خدمات تخصص و فنی مهندسی کشاورزی و تولید فرآورده‌های لبنی و مراکز جمع آوری شیر می‌شود که در این بین شرکت‌های کشت و صنعت یکپارچه (مدیریت زنجیره تولید و ارزش) فارغ از نوع محصول کشاورزی در تمامی مناطق در اولویت قرار دارند.

همچنین در بحث خدمات، بوم گردی، گردشگری، خدمات حمل ونقل و لجستیک، خدمات بازرگانی، بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی، فناوری اطلاعات (محتوا)، خدمات ورزشی، تعمیر ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی از جمله رسته‌های شغلی اولویت دار در استان‌های مختلف در چارچوب برنامه اشتغال فراگیر است.

سود تسهیلات 4 تا 10 درصد
گفتنی است نرخ سود برای مناطق روستایی و عشایری مرزی ۴ درصد، مناطق روستایی و عشایری غیرمرزی ۶ درصد و تامین سرمایه در گردش واحد‌های مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

این نکته حائز اهمیت است که در صورت هم راستا نبودن طرح با اولویت‌های اعلامی و یا انحراف در استفاده از منابع در زمان اجرا، نرخ سود مورد محاسبه ۱۸ درصد خواهد بود.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح موضوع مشکل مسکن را حل کنیم برخی از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

فرماندار مشهد با ابراز تأسف از اینکه در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود کمی غفلت شده است گفت: مردم از مسؤولان کلیپ نمی‌خواهند بلکه کار می‌خواهند.

وی با گلایه از مسؤولان در زمینه تأخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود خطاب به مردم گفت: شما به عنوان نماینده من پیگیر اجرای این طرح و واگذاری زمین‌ها باشید و این مساله را مطالبه کنید.

داوری با بیان اینکه شرکت عمران بینالود حق ندارد در ابتدای کار پولی از متقاضیان بگیرد افزود: متقاضیان بلافاصله پس از دریافت زمین کار ساخت واحدهای مسکونی و اجرای فونداسیون را انجام دهند و هزینه آماده سازی زمین‌ها را می‌توانند بعد از دریافت اولین مرحله از وام خود پرداخت کنند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی، مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت نام کردند اگر فردی اقدام به واگذاری زمین دریافت شده کند در هر مرحله‌ای از ساخت و ساز زمین از او گرفته و پس از قرعه کشی تحویل سایر متقاضیان ثبت نامی خواهد شد.

داوری به شرکت عمران بینالود تا پایان اردیبهشت ماه برای آماده سازی و واگذاری زمین به متقاضیان مهلت داد.

کد خبر 6088656

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان