Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر هیات تحریرالشام (جبهه النصره سابق) در پیامی صوتی گروه‌های شورشی سوری را به "آشتی جمعی" فراخواند و خواهان متحد شدن شورشیان در مقابل حملات نیروهای دولتی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد الجولانی، رهبر هیات تحریرالشام، یکی از برجسته‌ترین ائتلاف‌های شورشیان در سوریه که از اتحاد نیروهای جبهه النصره و برخی گروه‌های تندرو دیگر تشکیل شده، در این نوار صوتی که روز سه‌شنبه منتشر شد از گروه‌های مسلح در سوریه خواست تا به منظور متحد شدن در مقابل حملات نیروهای دولتی در استان ادلب با یکدیگر آشتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین نوار صوتی جولانی از زمان اعلام هدف قرارگرفتن او در یک حمله هوایی روسیه است. روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که جولانی در یک حمله هوایی این کشور دچار جراحت شدید شده و به کما رفته است؛ خبری که هیات تحریرالشام خیلی زود آن را رد کرد.

جولانی در این نوار صوتی که توسط هیات تحریرالشام منتشر شد، اعلام کرد: 100 روز است که ما وارد شدیدترین جنگ با دشمنانمان شده‌ایم و باید با هم متحد باشیم.

بخش اعظم استان ادلب، در شمال غرب سوریه توسط شورشیان هیات تحریرالشام اشغال شده است. ارتش سوریه از چند هفته قبل عملیاتی را برای آزادسازی این استان آغاز کرده و پیشروی‌های چشمگیری به ویژه در جبهه جنوبی داشته است.

الجولانی همچنین توافق آستانه را دلیل حملاتی که نیروهای نظامی سوریه به ادلب انجام می‌دهند، دانسته و گفت: گروه‌های شورشی در سوریه با وحدت و یکپارچگی تلاش‌ها قادر به عبور از این بحران‌ها هستند.

استان ادلب یکی از مناطق کاهش تنش بر اساس توافق آستانه است که هرگونه درگیری در آن ممنوع شده است. با این حال همین توافق مناطق تحت کنترل النصره و همپیمانانشان را مستثنا کرده است.

جولانی گفت: ما آماده‌ایم با همه گروه‌ها صلح کرده و صفحه جدیدی را در روابط با گروه‌های دیگر باز کنیم.

جولانی اوضاع فعلی سوریه را مرحله‌ای حساس در تاریخ "انقلاب سوریه" در هفتمین سال آن توصیف کرد.

ارتش سوریه پس از پایان بزرگترین عملیاتش علیه داعش در استان دیرالزور عملیات آزادسازی ادلب را آغاز کرده است. هدف نیروهای دولتی سوریه از حملات گسترده به ادلب آزادسازی حومه جنوب شرقی ادلب و تامین امنیت مسیر استراتژیکی است که شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه را به دمشق متصل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری از تأیید مرحله اول عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر می‌دهند.

خبرگزارش اسپوتنیک دوشنبه گزارش داد که آویخای ادرعی، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول عملیات زمینی ضد اهدافی وابسته به جنبش حماس در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

دقایقی قبل‌تر کابینه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد کابینه جنگی این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی قبل‌تر گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

کد خبر 6098818

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس