Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-روز گذشته مهلت نقل‌و انتقالات زمستانی به پایان رسید و برخلاف فصل‌های گذشته خبری از پرسپولیس و استقلال نبود.

روز گذشته مهلت نقل‌و انتقالات زمستانی به پایان رسید و برخلاف فصل‌های گذشته خبری از پرسپولیس و استقلال نبود و تراکتورسازی، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان به جای سرخابی پرکارترین و فعال‌ترین تیم‌ها در نقل‌و انتقالات نیم‌فصل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته غیبت و انفعال باشگاه پرسپولیس کاملا طبیعی و منطقی بود، چراکه این باشگاه به حکم فیفا از حضور در 2 پنجره نقل‌و انتقالات محروم بود که نیم فصل اولین دوره محرومیتش را سپری کرد. اما استقلال در نقل‌و انتقالات نه تنها بازیکن جذب نکرد، بلکه یعقوب کریمی‌، سجاد شهباززاده، حسن بیت‌سعید و مجتبی جباری را هم کنار گذاشت تا نقل‌و انتقالات منفی داشته باشد، خروج‌هایی که حتی مثل ترانسفر مهدی طارمی از پرسپولیس به الغرافه پولساز و درآمدزا هم نبود و استقلال در مواردی ناچار به پرداخت پول هم شده یا خواهد شد. درواقع پرسپولیس با وجود محرومیت از نقل‌و انتقالات حداقل با ترانسفر طارمی و کسب درآمد500 هزار دلاری از این انتقال کار مثبتی انجام داده اما استقلال کاملا منفعل و بازنده بوده است‌. استقلال 2 بازیکن میلیاردی را کنار گذاشت و برای تسویه‌حساب جباری هم احتمالا باید دست به جیب شود و حالا مبلغی هم هزینه کند و بازیکن جدید بگیرد، البته به شرطی که بازیکن آزاد باشد.


 
انفعال و نقل و انتقال معکوس باشگاه استقلال برای خیلی‌ها جای سوال است و همه می‌پرسند چرا آبی‌ها با وجود تاکید وینفرد شفر به تقویت چند پست در نقل‌و انتقالات منفعل عمل کرده‌اند؟ شفر از زمانی که هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت، اقدامات زیادی انجام داد تا مسائل فنی و حاشیه‌ای تیم را سرو سامان دهد و استقلال بحران‌زده را به ساحل نجات و آرامش برساند. انصافا هم سرمربی آلمانی در این امر موفق بود، با این‌حال او تاکید کرده بود برای حضور موفق در ادامه لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تیمش باید در چند پست از جمله فوروارد تقویت شود. آمار ضعیف و فاجعه‌بار گلزنی استقلال در زمان علیرضا منصوریان که تا هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست هم ادامه داشت، شفر را سخت به فکر جذب یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن انداخت و او اولویتش را جذب مهاجم خارجی اعلام کرد.

بر مبنای همین اعلام نیاز بود که سیلی از فیلم و رزومه بازیکنان داخلی و خارجی روانه باشگاه شد و مسئولان باشگاه در جلساتی که با شفر داشتند آن‌ها را در اختیار سرمربی تیم‌شان قرار دادند اما شفر مربی‌ای نبود که اجازه دهد باشگاه یا واسطه‌ها برایش بازیکن انتخاب کنند. شفر با متدها و معیارهای خودش به جست‌وجوی مهاجم خارجی پرداخت و چند مورد هم پیدا و به باشگاه معرفی کرد، از جمله الحاجی گرو و بازیکن کامرونی‌ که از بدشانسی او و استقلال هر 2 بازیکن با دریافت پیشنهادهای بهتر از لیگ‌های عربی و چین به تهران نیامدند. در این شرایط که تیر آبی‌ها برای جذب مهاجم به سنگ خورده بود استقلال با سجاد شهباززاده و حسن بیت‌سعید، 2 مهاجم انتخابی منصوریان هم قطع همکاری کرد. هرچند با بازگشت محسن کریمی و بهنام برزای به استقلال تا حدودی جای خالی آن‌ها پر شده اما مشکل تمام‌کنندگی در خط حمله استقلال به قوت خود باقی است و آخرین مورد آن هم از دست دادن فرصت مسلم گلزنی توسط علی قربانی در ثانیه‌های پایانی بازی با سایپا بود. البته شفر همچنان بر جذب بازیکن خارجی اصرار دارد اما می‌خواهد شخصا این کار را انجام دهد و به باشگاه و دیگران اجازه دخالت نمی‌دهد. در واقع می‌خواهد پای دلالان را ببرد. او اگرچه نقل‌و انتقالات زمستانی را از دست داده، با این‌حال امیدوار است با وسواس و فرصت کافی تا آغاز لیگ قهرمانان بازیکن موردنظرش را پیدا کند و آبی‌ها با مهاجم جدید پا به مسابقات آسیایی بگذارند.

خراسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد، شاگردان جواد نکونام با برتری مقابل تراکتور تبریز ۸۰ درصد راه دستیابی به قهرمانی را طی خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: استقلال وضعیت خوبی دارد و سرنوشت قهرمانی دست خودش است. قطعاً بازی با تراکتور در تبریز یک بازی سنگین است و اگر استقلال به برد برسد 80 درصد راه قهرمانی را طی خواهد کرد. استقلال در وضعیتی است که حق اشتباه ندارد و اگر کوچک‌ترین لغزشی داشته باشد امکان دارد که قهرمانی را از دست بدهد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و اگر باخت این تیم برابر آلومینیوم را نادیده بگیریم باید گفت که آنها خوب نتیجه گرفته‌اند و فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارند، ولی استقلال باید روی بازی‌های خودش تمرکز کند و استرس نتایج دیگر تیم‌ها را نداشته باشد. اینکه سرنوشت قهرمانی دست استقلال است، یک امتیاز مهم برای این تیم محسوب می‌شود، ولی مهم این است که آنها بابت نتایج رقیبان استرس یا نگرانی نداشته باشند و کار خودشان را انجام دهند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه بازی در تبریز برای آبی‌پوشان آسان نیست، تصریح کرد: این درست است که تراکتور در این فصل بازی‌های مهم خودش را از دست داده و نیاز به زمان دارد تا شخصیت قهرمانی در این تیم شکل بگیرد، ولی من معتقدم استقلال بازی آسانی نخواهد داشت و تراکتور می‌خواهد در تبریز و مقابل هوادارانش یک نتیجه خوب بگیرد. تراکتور بازیکنان تأثیرگذار و توانمندی دارد و استقلال قطعاً بازی آسانی نخواهد داشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد واگذاری این تیم به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر این اتفاق باعث حل مشکلات مالی شود بسیار خوب است، چون حداقل اگر استقلال یا پرسپولیس به آسیا بروند و اجازه هزینه کردن برای جذب بازیکن خارجی را داشته باشند، می‌توانند با تیم‌های عربی تا حدودی رقابت کنند، ولی من معتقدم استقلال و پرسپولیس همچنان دولتی هستند و این اقدام فقط به این خاطر صورت گرفت که ما ملزومات AFC را رعایت کنیم. همه ما می‌دانیم مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دولتی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور
  • عجیب اما واقعی؛ الهلال قصد فروش میتروویچ را دارد!
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • ماروتا: همکاری اینتر و اینزاگی هنوز به میانه راه هم نرسیده است