Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:23:33 GMT

آمریکا کمک‌ به فلسطینی‌ها را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۳۵۹۳

مسئولی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور ۶۰ میلیون دلار را برای سازمان آنروا فرستاده تا بتواند به کار خود ادامه دهد اما ۶۵ میلیون دلار اضافی را بلوکه کرده است. ناطقان: به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، این مسئول افزود: نیاز است که بازنگری عمیقی در روش کار آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا)  و حمایت مالی از آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا روز سه‌شنبه پیامی را برای آنروا فرستاده و در آن بخشی از کمک داوطلبانه خود را که قرار بود ۱۲۵ میلیون دلار باشد، اعلام کرد.
این مسئول گفت: بدون این اموال که برای پرداخت حقوق مدارس و مراکز بهداشتی در اردن، کرانه باختری و نوار غزه است، عملیات آنروا در معرض تهدید قرار داشت.
به گفته این مسئول آمریکا ۶۵ میلیون دلار اضافی را تا اطلاع ثانوی نزد خود نگه خواهد داشت.
این مسئول گفت: آمریکا از چند دهه پیش بزرگترین اهداکننده به آنروا بوده است.
قبل از اعلام تصمیم آمریکا درباره آنروا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید تأکید کرد که توقف حمایت مالی آمریکا به مشکل بسیار بزرگی منجر خواهد شد.
وی تأکید کرد: آنروا یک نهاد فلسطینی نیست بلکه نهاد وابسته به سازمان ملل است که خدمات حیاتی به آوارگان می‌دهد.
مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش طرح ملی فلسطین نیز تصمیم آمریکا را محکوم و تأکید کرد: این تصمیم محتوای سیاسی خطرناکی دارد و در راستای فشارهای هدفمند اسرائیل برای نابودی حقوق آوارگان فلسطینی در بازگشت به کشورشان است.
وی هشدار داد: این تصمیم اوضاع انسانی میلیون‌ها آواره فلسطینی را که به زور سلاح از منازل و وطنشان مهاجرت کرده‌اند، تهدید می‌کند.
در همین راستا، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تصمیم آمریکا درباره بلوکه کردن نیمی از کمک‌های آنروا با هدف مجازات هیچ کسی نیست بلکه به تمایل آمریکا برای انجام اصلاحات در این آژانس بازمی‌گردد.
آنروا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای کاهش حمایت مالی تهدیدی برای مأموریت این آژانس و ضربه‌ای به امنیت منطقه‌ای محسوب می‌شود.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت که این سازمان به صورت رسمی در جریان تصمیم آمریکا برای کاهش کمک به آنروا قرار نگرفته است.
منبع: ایسنا برچسب ها: فلسطین ، آمریکا ، سازمان آنروا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر

دریافت 848 KB

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این و در روزهای گذشته نیز عکسی از این اقدام در آمریکا منتشر کردیم. اکنون تصاویری از مجسمه «جرج واشنگتن» در دانشگاه آمریکایی بیروت ببینید.

کد خبر 848396 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان