Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@00:20:03 GMT

اجرای طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۴۱۵۰

اجرای طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور

بوشهر- ایرنا- مدیرآموزش ستاد اقامه نماز کشور گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این ستاد امسال طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور اجرا می شود.

بهروزشکوری روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی سلامت معنوی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: در این طرح بیش از 15 هزارپرستار، بهیار و مدیران پرستاری شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: درطرح سلامت معنوی کارکنان بیمارستانها با احکام نماز و سایر فرایض دینی ویژه بیماران بستری آشنا می شوند.
شکوری ادامه داد: سلامت معنوی از جمله طرح های موفقی است که در برنامه های آموزشی ستاد اقامه نماز کشور پیش بینی شده است.
وی گفت: طرح سلامت معنوی از سال 1394 در 60 بیمارستان کشور آغاز و زمینه آموزش برای 10 هزار پرستار فراهم شد.
وی یادآور شد: همچنین در سال 1395 نیز طرح سلامت معنوی در 100 بیمارستان برای 12هزار پرستار اجرا شد.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: برخی ها تصور می کنند به دلیل بیماری نباید نماز را بجا آورند این درحالی است که خداوند براجرای این فریضه در تمام شرایط تاکید دارد.
شکوری ادامه داد: در این ارتباط تلاش می شود با اجرای طرح سلامت معنوی آموزش های لازم به پرستاران و بهیاران در زمینه بجا آوردن این فریضه الهی ارائه شود.
وی با اشاره به استقبال پرستاران از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان ها گفت: تلاش می شود طرح سلامت معنوی در همه بیمارستانهای کشور اجرا شود.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور افزود: امسال تنها در تهران یکهزار و 500 پرستار در 16 بیمارستان زیرپوشش طرح سلامت معنوی قرار گرفتند.
شکوری اضافه کرد: بوشهر از جمله استان های موفق در اجرای طرح سلامت معنوی است.
وی اظهار کرد: دراجرای طرح سلامت معنوی تجهیزات مناسبی شامل قبله نما، مهرنماز، سجاده، وضوساز آماده براساس تقاضا با کمترین قیمت تهیه می شود.
شکوری گفت: طرح سلامت معنوی کاری دنیوی و اخروی است و براساس دستور خداوند باید به آن پرداخته شود.
مبدع طرح سلامت معنوی در کشور گفت: تلاش می شود در قالب این طرح احکام نماز خاص بیماران در بیمارستان ها به پرستاران و بهیاران آموزش داده شود.
اصغر قربانی افزود: دومین هدف از اجرای طرح سلامت معنوی تجهیز فضای بیمارستان ها به نحوی است که بیماران بدون دغدغه و براحتی امکان ادای فریضه نماز را داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز باید مسئولان نسبت به تامین امکانات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این فریضه دینی توجه لازم را داشته باشند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار