Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:40:51 GMT

دارایی و بدهی خارجی بانک مرکزی چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۵۱۳۷

دارایی و بدهی خارجی بانک مرکزی چقدر شد؟

میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در آبان ماه امسال ۶۴۴۶.۳ هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۶ درصد افزایش و نسبت به اسفندماه ۹۵، ۱۰.۷ درصد رشد یافته است. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه بانک و بیمه نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جداول گزیده‌ آمارهای اقتصادی منتشر شده نشان می‌دهد که دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری به 3619.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 هزار میلیارد ریال رسیده که افزایشی 6.7 درصدی نسبت به اسفندماه 1395 داشته است؛ این رقم در مقایسه با آبان ماه 95 نیز 7.6 درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس این گزارش، میزان بدهی های ارزی بانک مرکزی در آبان ماه 1755.6 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفند سال قبل، 19.5 درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته 18.1 درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس، میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در آبان ماه امسال 6446.3 هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.6 درصد افزایش و نسبت به اسفندماه 95، 10.7 درصد رشد یافته است.

انتهای پیام/

R1012123/P1010113/S7,77,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بانک مرکزی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی چین طلایی شد

بانک مرکزی چین در ماه آوریل طلای بیشتری به ذخایر خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان آوریل ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در اختیار داشت که در مقایسه با ۷۲.۷۴ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش داشت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۶۱.۱ میلیارد دلار به ۱۶۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما آنها را بالاتر از قبل از سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ تن، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیشترین خرید از حداقل سال ۱۹۷۷ در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید