Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه همایش ملی فقه هنر رویدادها و تصمیم گیرهای حوزه هنر را بر اساس سلایق اجرایی دانست و گفت: تاکنون تفکر دقیق فقهی برای سیاست گذاری هنر وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: به نقل از رادیو گفت وگو، برنامه «گفت و گوی فرهنگی» با موضوع «ویژه دومین همایش ملی فقه هنر» با حضور حجت الاسلام مهدی همازاده، معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر و مسئول دبیرخانه همایش ملی فقه هنر روانه آنتن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام همازاده بیان کرد: رویکرد کلی همایش فقه هنر که در دستور کار شورای علمی همایش قرار دارد، عدم تکرار در ارائه آن چیزی است که در میراث گرانقدر فقهی خود داشته ایم.

 

وی افزود: البته یکی از بخش های همایش اول بازپژوهی بود، اما در همایش دوم محورها جدید است و مرز این دانش را پیش می برد و شامل سه کلان محور است. محور اول فلسفه فقه هنر است که نگاه درجه دوم به مباحث روانشناختی و موضوع شناختی دارد.

 

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر ادامه داد: محور دوم فقه رفتار و آثار هنری است که وارد فروعات و مسائلی مانند جنسیت و هنر، آزادی رفتار هنری و حدود آن، فقه هنر و کودکان و مباحث مربوط به حفظ و مالکیت آثار هنری باید مورد بررسی محققانه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام همازاده ارتباط حکومت و هنر را به عنوان محور سوم برشمرد و گفت: این کلان محور شامل نقش حمایتی حکومت، ممیزی و نظارت، تقنینی، سیاستگذاری و بحث های مربوط به فتوای معیار برای قانون گذاری است.

 

وی  ابراز کرد: تاکنون هر آنچه که اتفاق افتاده بر اساس سلایق اجرایی بوده و تفکر دقیق ضابطه مندِ فقهی برای تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها وجود نداشته و این همایش این موارد را تحت بررسی خود قرار داده است.

 

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر در خصوص آثار منتشره از همایش نخست گفت:  پژوهش های همایش اول در قالب مقالات و در کتاب هایی به چاپ رسیده است که هوشمندترین منبع در حوزه فقه هنر محسوب می شود.

 

حجت الاسلام همازاده سطح استقبال نهادهای علمی و پژوهشی کشور از محصولات و آثار محتوایی همایش اوّل را بسیار خوب ارزیابی کرد و نیل به تأثیرات و نتایج عملی در عرصه هنر را نیازمند ادامه مسیر همین تأمّلات نظری تا رسیدن به رویکرد و آراء جدید در حوزه فقه هنر دانست.

 

وی از برگزاری همایش دوم در روز چهارشنبه 27 دی ماه در سالن همایش های بین المللی غدیر خبر داد و گفت: این همایش به همت مدرسه اسلامی هنر و با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ عمومی و تعدادی از مراکز علمی و حوزوی و دانشگاهی  برگزار می شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد

پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان بعدازظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی با بیان اینکه ادارات ظرفیت‌های مؤثری برای کاهش فقر جامعه دارند، افزود: همه ادارات باید در این راستا گام بدارند و کمک به نیازمند را مختص ادارات خاصی ندانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار کارمند در استان کردستان داریم که اگر کارکنان ماهانه رقمی خیلی ناچیز را برای کمک به نیازمندان قرار دهد می‌توان شاهد افزایش پویش‌های مهربانی و اینگونه کارهای نیک شد.

حجت الاسلام پورذهبی توجه به مؤمنان را جزئی از دین و تدین مسلمانان دانست و اضافه کرد: باید همواره در فکر مؤمنان باشیم و تلاش‌های خیرخواهانه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی سازمان اموال تملیکی در راستای تکلیف اجتماعی و به منظور محرومیت‌زدایی اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند کرده است.

وی افزود: ۵۰۰ بسته پوشاک و کفش و لوازم‌التحریر برای خانواده‌های نیازمند تدارک دیده شده که با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و با کمک شبکه‌های مردمی به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از همکاری سازمان اموال تملیکی کشور و استان در راستای اجرای پویش دست‌های مهربان تقدیر کرد.

کد خبر 749818

دیگر خبرها

  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس