Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@13:47:20 GMT

اسبقیان:سرپرست گلف هفته آینده معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۵۵۶۱

اسبقیان:سرپرست گلف هفته آینده معرفی می‌شود

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی رویکرد وزیر ورزش و جوانان در برگزاری به موقع و دقیق مجامع انتخاباتی را فصلی نو در تاریخ ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: سلطانی فر از بدو ورود به صراحت اعلام کرد که سرپرستی در فدراسیون ها نخواهیم داشت مگر بنا به ضرورت امر، که این ضرورت کاملاً مشخص است و مواقعی را شامل می شود که رئیس فدراسیونی استعفا دهد یا مجمع به هر دلیلی رئیس را نخواهد و یا جریانات بازنشستگی پیش آید که شرایط خاص و ویژه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسبقیان در همین ارتباط افزود: وزیر ورزش و جوانان با تدبیر اتخاذ شده تصمیمی بسیار اثرگذار و ستودنی گرفت تا پیش از اتمام دوره چهارساله رؤسای فدراسیون ها، انتخابات آنها برگزار شود که در این صورت فدراسیونی مجبور به اداره با سرپرستی نباشد. این اقدام قابل تحسین و ارج نهادن است.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با اشاره به این نکته که موعد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی ماه با نظارت وزارت ورزش و جوانان بود، گفت: بنابراین 18 مجمع طی هفت ماه طبق برنامه ریزی انجام شده و پیش از این انتخابات برگزار شد.

وی تاکید کرد: باید به گونه ای انتخابات را مدیریت می کردیم تا خطایی در امر برگزاری مجامع از منظر دستگاه های نظارتی و شخص سلطانی فر رخ ندهد که با تدابیر اتخاذ شده، بررسی های کارشناسی و رعایت تمامی ضوابط و مقررات اساسنامه و آئین نامه فدراسیون های ورزشی این اتفاق افتاد و تاکید وزیر مبنی بر این که وزارت ورزش و جوانان هیچ سمت و سویی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت، محقق شد.

اسبقیان همچنین یکی دیگر از تاکیدات جدی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر رعایت عدالت و انصاف در امر برگزاری انتخابات را مدنظر قرار داد و گفت: به همین منظور کمیسیون های تخصصی فرعی و اصلی جهت بررسی شرایط احراز صلاحیت کاندیداها را تشکیل دادیم تا علاوه بر این مهم به اعتراضات ثبت نام کنندگان نیز به صورت دقیق رسیدگی شود. روزهایی بود که تا پاسی از شب احراز صلاحیت ها بررسی می شد.

وی همچنین با تشکر از حمایت های معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، گفت: با صبوری و سعه صدر محمدرضا داورزنی انتخابات مجامع در موعد مقرر خود برگزار شد. این را از این بابت می گویم که از تشکیلاتی به این وزارتخانه مامور نیستم و سی و امین سال خدمتم را در حوزه ورزش کشور می گذرانم. به جرأت می توانم بگویم که طی سال های گذشته و از زمانی که تعیین رؤسای فدراسیون ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و طبق مجمع انتخاباتی برگزار می شود، بی سابقه ترین و کم حاشیه ترین انتخابات را در زمان های مشخص در این برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در ادامه این گفت و گو انتخاب صالحی امیری بر مسند کمیته ملی المپیک را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: نه به عنوان مسئول امور مشترک فدراسیون ها، بلکه به عنوان کسی که بیش از 40 سال چه به عنوان ورزشکار، چه مربی، رئیس هیات، کارشناس ورزش، مدیرکل استان و ... در بدنه ورزش حضور داشتم، خوشحالی ام زمانی تکمیل شد که صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد.

وی حضور صالحی امیری را فرصتی مغتنم برای جامعه ورزش دانست و افزود: حضور چندماهه در وزارت ورزش و جوانان، حسن تدبیر، درایت، تدین و تعهد ویژه به ولایت مطلقه فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مقامات عالی رتبه سیاسی کشور از نکات مثبتی صالحی امیری در راستای توسعه ورزش کشوراست که قطعاً بازوی توانایی برای وزارت ورزش و جوانان در کمیته ملی المپیک خواهد بود.

اسبقیان عنوان کرد: به طور حتم با حضور صالحی امیری یک هم افزایی موثر خواهیم داشت چرا که نیروی محرکه لازم را در موضوع مدیریت ورزش کشور فراهم خواهد آورد. بسیار به آینده ورزش کشور خوشبینم؛ چرا که وی به لحاظ تفکرات و مطالعات عمیق در بخش های فرهنگی و ورزشی می تواند در روند توسعه ورزش کشور بسیار اثرگذار و مکملی برای وزیر ورزش و جوانان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه ورزش و همچنین اهداف دولت دوازدهم باشد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی خاطرنشان کرد: این دوره از انتصابات کاملاً تخصصی شده است و وجود مسعود سلطانی فر و صالحی امیری به عنوان مکمل هم، نوید روزهای خوبی را در توسعه ورزش قهرمانی، همگانی، توسعه زیرساخت ها و موضوع ورزش بانوان می دهد. اثرات این حضور را به طور حتم در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2018 خواهیم دید.

وی همچنین درباره وضعیت فدراسیون گلف پس از انتخاب کیکاووس سعیدی به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک، گفت: خزانه داری شغل محسوب می شود، باید در سریع ترین زمان ممکن فدراسیون گلف تعیین تکلیف شود. وزارت ورزش و جوانان از هفته آینده بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان و تدبیر داورزنی سرپرست فدراسیون را مشخص و ثبت نام از نامزدها را آغاز خواهد کرد.

602

فدراسیون گلف ایران ورزش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متاسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شان هواداران ایرانی نبوده و متاسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تاکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.»

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این ماموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229423 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است