Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که روز گذشته با سخنان رئیس جمهور و تعدادی از روسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران کار خود را آغاز کرده بود امروز نیز کار خود را پی گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اجلاس روز گذشته روسای مجالس پاکستان، لبنان، ترکیه ، مالی، گینه بیسائو، قطر، الجزایر، عراق و عمان سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکید بر اتخاذ موضع قاطع در برابر رژیم صهیونیستی، محکومیت تصمیم امریکا در شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شناسایی ظرفیت های مشترک  برای گسترش روابط اقتصادی، تاکید بر ارتقای مشارکت زنان، گسترش همکاری های اطلاعاتی برای مقابله با پدیده تروریسم، تاکید بر نقاط مشترک و یافتن راهکارهای عملی برای حل اختلافات میان کشورهای اسلامی و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری مهم ترین محور سخنان روسای مجالس در نخستین روز اجلاس مجالس کشورهای اسلامی بود.
روز گذشته همچنین رئیس مجلس سنگال به عنوان دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی انتخاب شد.
ادامه سخنرانی روسای مجالس شرکت کننده و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی و همچین بحث و رایزنی برای تدوین بیانیه پایانی این اجلاس مهم ترین برنامه امروز سیزدهمین اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است.
این اجلاس عصر امروز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان خواهد داد.
نکاتی از سخنان رؤسای مجالس کشورهای اسلامی:
سردار ایاز صادق، رئیس مجلس پاکستان:
با توجه به اهانت اخیر ترامپ به کشورهای افریقایی از اعضای این اتحادیه می خواهم در بیانیه پایانی اجلاس اقدام ترامپ را محکوم کنند.
نبیه بری رئیس مجلس لبنان:
باید تمام مذاکرات صلح مادامی که رژیم صهیونیستی اطلاعیه تعهدآوری در زمینه قدس صادر نکرده متوقف شود. همه کشورهای اسلامی با خارج کردن سفارتخانه های خود از واشنگتن، ترامپ را از تصمیم خود در انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی منصرف کنند.
 سعید بوحجه، رئیس مجلس الجزایر:
تروریسم بین المللی، جرایم سازمان یافته، نسل کشی در روهینگیا و مسأله فلسطین مهم ترین چالش های پیش روی جهان است و وظیفه دینی و انسانی ما این است که طرح های گفتگو و سازش را در این زمینه تقویت کنیم.
اسمائیل قهرمان، رئیس مجلس ترکیه:
ما اقدام امریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  را باطل اعلام و محکوم می کنیم. قطعنامه ای که در شورای امنیت علیه فلسطین وتو شد مشخص کرد که شورای امنیت نمی تواند آلام مردم جهان را درک کند و باید در ساختار شواری امنیت تجدید نظر شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است