Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرماندار کهگیلویه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان گفت: تاکنون موردی از بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان کهگیلویه گزارش نشده، اما باید اقدامات پیشگیرانه لازم از سوی مسئولان و مردم انجام شود.
اسلام خسروی افزود: شهروندان از خرید هر گونه مرغ زنده و یا طیور زینتی در شرایط کنونی خودداری و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز تهیه و توزیع تحت نظارت اداره دامپزشکی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سرپرست دامپزشکی کهگیلویه گفت: مهم‌ترین علل شیوع آنفلوآنزای پرندگان، فروش مرغ‌های زنده است. 
علی اکبر حسینی با اشاره به رشد قارچ‌گونه مراکز فروش مرغ زنده در دهدشت خواستار جلوگیری از عرضه مرغ زنده شد.
وی افزود: سال گذشته در کهگیلویه ۵ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد و در این خصوص به زیان دیدگان حدود ۶۴۰ میلیون ریال خسارت پرداخت شد.
حسینی با بیان اینکه ۱۷ کارگاه فعال در زمینه تولید طیور در شهرستان کهگیلویه فعال هستند، اضافه کرد: ۲ واحد مرغداری در زمینه تولید مرغ تخمگذار با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۳۰ هزار قطعه در شهر دهدشت وجود دارد.
رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه هم تعداد مرغداری‌های شهرستان را ۳۲ واحد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۰ واحد غیرفعال و ۱۸ واحد نیز فعال است.
سید عمران تقوی اضافه کرد: ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه و فروش مرغ تولیدی در هر دوره یک‌ هزار و ۲۷۷ تن است.
تقوی با بیان اینکه تولید گوشت شهرستان کهگیلویه در سال باید به ۵ هزار تن برسد، گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۷۴ تن گوشت مرغ تولید شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین